جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

رقیه محمدی- خبرنگار : شرایط جوی استان هرمزگان در اواسط فصل بهار برای کارگرانی که در فضای باز و به خصوص ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند، بدون تردید با دیگرمناطق کشور تفاوت‌های قابل تأملی دارد اما سخت‌تر از این شرایط، وضعیت نامعلوم بیمه و قرارداد کارگرانی است که در این منطقه و شرایط آب و هوایی مشغول به کار هستند.

کارگران شهرداری جاسک

کارگران شهرداری جاسک نمونه مشخص شاغلان بدون قرارداد و بیمه‌ای هستند که از سال‌ها پیش با آینده‌ای مبهم درباره بیمه و قرارداد خود روبه‌رو هستند.  یکی از کارگران شهرداری به همشهری می‌گوید: به جز چند نفر از کارگران که در زمان شهردار سابق بیمه شده‌اند باقی کارگران شهرداری جاسک بیمه نیستند. من ۵ سال سابقه کار دارم اما برخی همکارانم که بیش از ۱۵ سال سابقه کار دارند، هنوز بیمه نشده‌اند و به صورت روزمزد همکاری می‌کند. وی افزود: با وجود این‌که بارها موضوع را با شهرداری در میان گذاشتیم، تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

  «حسین روشنی»، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر جاسک، در این‌باره به همشهری گفت: در سنوات گذشته شهرداری تعداد زیادی نیروی انسانی جذب کرده است اما نتوانسته برای بیمه آن‌ها اقدام موثری انجام دهد. اکنون، پس از گذشت چند سال، شرایط بیمه کردن آن‌ها سخت شده است. این افراد اگر بیمه شوند نیروی استخدامی جدید محسوب و به لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه می‌شوند.  

روشنی افزود: در شرایط فعلی، جذب و استخدام نیرو بدون آزمون استخدامی و مجوز از دولت ممنوع است. طی جلسات متعددی که با شهردار و سایر ادارات مربوطه داشتیم، مقرر شد این افراد تحت عنوان نیروی شرکتی به کار گرفته شوند تا کار بیمه آن‌ها انجام شود. وی ادامه داد: اقدامات و مصوباتی نیز در این‌باره اجرایی شده است. امیدواریم به‌زودی مشکلات این بخش برطرف شود. روشنی گفت: تاریخ و زمان مشخصی را نمی‌توان برای برقراری بیمه کارگران تعیین کرد اما شهرداری جاسک از مراحل پایانی این کار خبر داده است و به ‌زودی مشکلات آن‌ها مرتفع می‌شود.  

کد خبر 441490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha