همشهری آنلاین: شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) گزارش داد: ایرانیان مقیم آمریکا با راه انداختن کمپینی مخالفت خود را با جنگ علیه ایران ابراز کردند.

ایران و امریکا

ایرنا نوشت: تارنمای این شورا نوشت: سیاست های جنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اوضاع را به سمت جنگ تغییر داده و یک توئیت ناشی از محاسبات غلط، می تواند ما را به سمت رویارویی با ایران سوق دهد.  

در تارنمای این شورا آمده است: از نخستین روز روی کار آمدن ترامپ، وی و دولت تشنه ی جنگ او برای سوق دادن آمریکا به جنگ غیرمحتاطانه دیگری در خاورمیانه، پیوسته تنش با ایران را تشدید کرده اند. به عنوان ایرانی و دارای تابعیت آمریکایی از این موضوع بیشترین آسیب را خواهیم دید. به همین دلیل لازم است با صدای بلند در مخالفت با این جنگ صحبت کنیم و به قانونگذاران آمریکایی نشان دهیم که ایرانیان آمریکا به جنگ «نه» و به صلح و دیپلماسی «آری» می گویند.

نایاک در وبسایت خود، متن نامه ایرانیان آمریکا را به فارسی و انگلیسی منتشر کرده است. در این نامه آمده است: ما به عنوان امضاکنندگان جامعه آمریکایی های ایرانی تبار، بسیار نگران هستیم که دولت آمریکا به سمت جنگی ویرانگر با ایران حرکت کند.

در این نامه به تهدیدهای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران اشاره و عنوان شده است: با توجه به تشدید تنش میان ایران و آمریکا، قانونگذاران، رسانه ها و مردم آمریکا باید از تکرار اشتباهی که منجر به جنگ مصیبت بار در عراق شد، پرهیز کنند و دولت را به خاطر سیاست دردسرسازش با ایران پاسخگو بدانند.  

در بخش دیگر این نامه آمده است: بزرگترین قربانی سیاست کاخ سفید در اعمال «فشار حداکثری»، مردم ایران خواهند بود؛ اگر جلوی مانور جنگ گرفته نشود، تنها زجر مردم ایران افزایش می یابد و آمریکا نیز در باتلاق جنگ هزینه بر دیگری گرفتار می شود. کنگره باید راه ترامپ را به سوی جنگ مسدود و برای بازگشت فوری آمریکا به توافق و میز مذاکره تلاش کند.

کد خبر 441437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha