همشهری آنلاین: رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در تشریح ضوابط و مقررات کسرخدمت ایثارگری والدین گفت: مشمولان غیرغایب به ازای هر درصد سابقه جبهه، جانبازی و آزادگی والدین می‌توانند از ۱۲ روز کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند.

مشمولان

به گزارش پلیس، سردار تقی مهری در مورد بهره مندی مشمولان غایب از کسرخدمت ایثارگری، افزود: مشمولان غایبی که تا تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۸ خود را برای اعزام به خدمت معرفی و در تاریخ اعزام تعیین شده به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعزام شده اند، امکان بهره مندی از کسرخدمت ایثارگری والدین را دارند.

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اضافه کرد: کسرخدمت ایثارگری فقط برای یک فرزند اجرا می شود، صدورگواهی کسرخدمت ایثارگری تنها برای یک فرزند امکان پذیر بوده و قابل تقسیم بین دو یا چند فرزند ذکور نیست.

سردار مهری با اشاره به اینکه گواهی کسرخدمت ایثارگری برای مشمولانی صادر می شود که در حال انجام خدمت سربازی هستند، گفت: برابر هماهنگی های صورت گرفته، خانواده های دارای فرزند ذکور دو قلو و یا چند قلو که همزمان درحال انجام خدمت سربازی هستند، بنا به درخواست والدین می توانند کسر خدمت را بین فرزندان خود تقسیم کنند.

وی افزود: مشمولان واجد شرایط معافیت به واسطه سابقه ایثارگری ۲۸ و ۲۹ ماه والدین، فقط تا پایان شهریور ماه سال ۹۸ می توانند از این معافیت بهره مند شوند و پس از تاریخ مذکور، معافیت ایثارگری تنها براساس ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی و برمبنای ۳۰ ماه سابقه رزمندگی، ۲۵ درصد جانبازی، ۲۴ ماه آزادگی اجرا می شود.

کد خبر 441369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha