چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در تابستان امسال پروانه شکار برای چهارپایان صادر نخواهد شد.

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود

به گزارش ایسنا، حمید ظهرابی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که به استان‌های کشور شده، صدور پروانه شکار چهارپایان تنها در صورتی انجام می‌شود که مطالعات جمعیت‌شناسی در مناطق انجام شود و صدور پروانه شکار لزوماً بر پایه مطالعات جمعیت‌شناسی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این ابلاغیه اخیرا به استان‌ها ارسال شده است و در این مدت کم امکان انجام این مطالعات وجود ندارد پس در تابستان سال جاری هیچ پروانه شکاری صادر نخواهد شد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قرق‌های اختصاصی نیز مکلف به انجام مطالعات ظرفیت برد شده‌اند که این مطالعات در حال انجام است.

ظهرابی تأکید کرد: از این پس انجام مطالعات دقیق جمعیت‌شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی مبنای تصمیم‌گیری نهایی برای صدور پروانه شکار خواهد بود که از سال جاری اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر پستانداران، صدور پروانه شکار و صید برای پرندگان و ماهیان آب‌های داخلی نیز منوط به انجام مطالعات و تعیین ظرفیت قابل بهره‌برداری پایدار است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در علم روز حفاظت حیات وحش، توجه به بهره‌برداری پایدار در راستای پایدارسازی حفاظت ضرورتی انکارناپذیر است.

وی گفت: در اهداف کنوانسیون تنوع زیستی بهره‌برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و بهره‌مندی عادلانه ذینفعان از منافع حاصل از تنوع زیستی مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 441332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha