همشهری‌آنلاین: ایران درودی، هنرمند نقاش پیشکسوت در آیین واگذاری سند زمین موزه آثارش از شهرداری و شورای‌شهر تشکر و اظهار امیدواری کرد که موزه‌های شخصی بیشتری در تهران ساخته شوند.

ايران درودي

به گزارش شهرنوشت، ایران درودی در این مراسم ضمن تشکر از شهرداری برای انجام کاری که چند سال طول کشید رخ بدهد، سریع اقدام کرده و  در ۴٨ ساعت انجامش دادند، گفت: بسیار سپاسگزار و حق‌شناس شما شهردار عزیز تهران هستم و از شورای‌شهر نیز تشکر می‌کنم. وجود یک موزه شخصی در تهران مهم است و باید هنر معاصر ایران در این مسیر نیز گسترش پیدا کند. امیدوارم موزه‌های متعدد، مخصوصا موزه‌های شخصی دیگری در تهران ساخته شود تا ایران هنر خودش را به جهان نشان دهد.

او تصریح کرد: من همیشه به‌عنوان یک زن افتخار کردم که ایرانی هستم و امیدوارم که شایسته داشتن نام ایران باشم. این چندین سال را صبوری به خرج دادم و پایداری کردم و حالا دارم به لطف شما نتیجه‌اش را می‌بینم.

درودی گفت: وقتی در سال ١٣۴٧ اثرم در اکثر مجلات معتبر دنیا چاپ شد، به این فکر کردم که آثارم را یک روز در موزه‌ای بگذارم.  به همین خاطر از همان موقع دیگر آثارم را نفروختم.

این نقاش جهانی گفت: من ایرانی و خراسانی‌ام و کارها و آثارم متعلق به تمام ملت ایران است. خانه‌ام در پاریس را فروختم تا هزینه ساخت این موزه به دست بیاید و ١٩۵ اثرم را به بنیاد درودی تقدیم کردم تا در این موزه قرار بگیرد؛ این آثار قرار است ثبت ملی شود.

ایران درودی ادامه داد: خواستم لایق ملیت کشوری باشم که فردوسی را در تاریخ و فرهنگ خود جای داده است. من از بچگی عاشق این سرزمین و فرهنگش بوده‌ام.

او در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدوارم این موزه که با عشق ساخته خواهد شد، یادآور بزرگ‌مرد تاریخ ایران کوروش کبیر باشد که حقوق بشر را به تاریخ اهدا کرد و یادآور بزرگ‌مرد شعر فارسی، فردوسی بزرگ؛ کاری که با ساخت این موزه می‌کنم هدیه ناچیزی است، اما امیدوارم یادآور این بزرگی‌ها و تمام بزرگی‌های کشورم ایران باشد.

کد خبر 441287

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha