همشهری آنلاین: حسن روحانی با بیان اینکه برخی می‌ترسند آمارهای مثبت در کشور را اعلام کنند چون دیگر بهانه‌ای برای تبلیغ علیه دولت نخواهند داشت، گفت: این دولت صدا و سیما ندارد که برایش تبلیغ کند.

روحاني

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شاید ملت ما در فشار قرار گیرد ولی سر تعظیم در برابر قلدرمابان فرود نمی‌آورد، افزود: با تصورات خام خود فکر کردند می‌توانند عظمت ایران را در هم بشکنند و ما در روزهای سخت و تحریم هر روز شاهد شکوفایی در این سرزمینیم.

وی اظهار کرد: این همان پاسخ قاطع ما به کاخ سفید است و افتتاح‌های اخیر و بعدی ما در استان‌های ایران، پاسخ صریح و قاطع ما در برابر آنهایی است که فکر می‌کنند می‌توانند ملت بزرگ ایران را در برابر فشارهای خودشان خم کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: ملت ایران همیشه پر افتخار و سربلند بوده و امروز نیز این چنین هستند. آنها که لحظه‌ای ما را تهدید می‌کنند، دو ساعت طول نمی‌کشد که پشیمان می‌شوند. وی گفت: کاخ سفید اعلام می‌کند که مردم ایران باید از حمله ما بترسند و دو ساعت بعد فشار پنتاگون باعث می‌شود رییس جمهوری آمریکا اعلام کند که ما قصد تحریم و حمله نداریم و این همان قدرت ملت ایران است.

وی اضافه کرد: این ملت متحد و یکپارچه ما در طول سال مخصوصا در ماه رمضان با ایمان با اخلاص هستند؛ روزه خالص‌ترین عبادت خداست و در روزه ریایی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: ایمان و اخلاص همان قدرت بزرگی است که ملت ما را در برابر بزرگترین قدرت های جهان سرافزار کرده است؛ البته توطئه دشمنان به زندگی آنها فشار وارد کرده، ولی نمی تواند این مردم را بشکند.
وی ادامه داد: در دوران انقلاب افرادی داشتیم که شلاق می‌خوردند و حرف زشت می‌شنیدند، ولی به اصطلاح زندان نمی‌بریدند؛ حالا هم شاید ملت در فشار قرار گیرد ولی سر تسلیم در برابر قلدرمابان فرود نمی‌آورد.

روحانی تصریح کرد: در زمینه آب و خاک تلاش‌ها باعث خوداتکایی و اشتغال شده و امروز ما دو سد را افتتاح کردیم؛ در طول این ۶ سال ۵۰ سد افتتاح شده است و باز هم در دو سال آینده سدهای دیگری هم افتتاح خواهد شد و تا دو سال دیگر سدهای ما به بیشتر از ۶۰ سد می‌رسد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در حاضر امنیت مناطق مرزی کشور و در کنار آن آذربایجان غربی موجب توسعه و آبادانی کشور شده است، اظهار کرد: خوشحالم که این سفرها در حال حاضر برای امنیت منطقه نیست، بلکه برای توسعه و آبادانی این سرزمین است. وی اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته عمده سفرهایی که به مناطق مختلف انجام می دادیم برای توسعه امنیت مناطق بود و یکی از این سفرها در سال ۱۳۶۰ توسط کمیسون دفاع مجلس شورای اسلامی به منطقه پیرانشهر و سردشت انجام شد اما اکنون این سفرها در راستای فراهم کردن آبادانی و امنیت برای مردم است.

روحانی اضافه کرد: مناطق مرزی ما یادآور روزهای ایثار و فداکاری است؛ سفرهای فراوانی به پیرانشهر و سردشت با آقای هاشمی داشیم و امنیت و آبادانی و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در برهه کنونی مدیون شهدا و ایثارگران است. وی ادامه داد: از لحاظ سیاسی افتتاح طرح‌های عمرانی از پلدشت شروع و تا سردشت ادامه دارد.

رییس جمهوری بیان کرد: این افتتاح‌ها از مناطق آذری نشین در خوی و ماکو آغاز و تا مناطق کردزبان پیرانشهر و سردشت گسترده شده که نشان دهنده وحدت و اتحاد ایرانیان عزیز در این کشور است که لهجه و زبان و گویش مطرح نیست، بلکه پیشرفت و آبادانی این منطقه مهم است. رییس جمهوری گفت: از ابتدای دولت یازدهم هر هفته ۳۰ روستای کشور دارای شبکه آب آشامیدنی سالم می شود که بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا در طول دولت یازدهم به شبکه آب متصل و آب سالم در اختیار مردم قرار گرفته است. حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: در این دولت؛ هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آبرسانی سالم، ۸ روستا به برق و روزی ۱۰ روستا به گاز متصل شدند. وی اظهار داشت: ۳ هزار روستا در سال به شبکه گازرسانی متصل می شود و این نشان دهنده گازرسانی به ۱۰ روستا در هر روز است. دکتر روحانی تاکیدکرد: این اقدامات جزء عملکردهای عظیمی است که در طول دولت صورت گرفته و اقدامات دولت باید برای مردم بازگو شود.

وی بیان کرد: چهار سال است که ما در گندم خودکفا شده ایم و امسال نیز به لطف خداوند خودکفایی ما ادامه دارد. رییس جمهوری با اشاره به اینکه در خوزستان با وجود سیل و خسارت‌های فراوان ۱۵۰ هزار هکتار گندم زار از بین رفته است، گفت: احساس دولتمردان این بود که کاهش تولید گندم را در کشور شاهد باشیم که طبق آمار اعلام شده مقدار برداشت گندم در مزارع خوزستان بیشتر از سال گذشته است. رییس جمهوری گفت: برخی از اعلام آمار می‌ترسند، زیرا در این صورت نمی‌توانند علیه دولت تبلیغ کنند و اعلام آمارهای پیشرفت و آبادانی برایشان سخت است. روحانی بیان کرد: دولت صدا و سیما ندارد که تبلیغ کند؛ تنها یک روزنامه و یک خبرگزاری دارد و آن خبرگزاری هم خود را متعلق به نظام می‌داند. وی با اشاره به اینکه دولت جزئی از مردم است، اظهار داشت: مسوولان نظام مفتخر هستند که خادم مردم بوده و برای مردم تلاش می کنند.
رییس جمهوری ادامه داد: ما ادعا نداریم که کشور بی‌نقص است؛ نقص داریم و مردم ما در سختی و مشکلات و جنگ اقتصادی و تحریم هستند. حجت الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: اما روحیه فداکاری و اتحاد مردم برای ما افتخار بزرگی است و از خداوند متعال قدرت روز افزون را برای زبان‌های شما خواستاریم تا کشور را هر روز قدرتمندتر کنیم. وی تصریح کرد: این همان تلاش هایی است که دشمنان نمی توانند ببینند و ما نیز در تبیین این کار بزرگ موفق نبودیم و اطلاع رسانی آن کافی نیست. روحانی ادامه داد: یعنی روزنامه ها، رسانه ها و صدا و سیمای ما نتوانسته اند به خوبی خبررسانی و اطلاع رسانی کنند.

رییس جمهوری گفت: در کشور ۵۶ سد افتتاح شده و احیای دریاچه ارومیه کار بزرگی است که یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است. وی تاکید کرد: اگر دریاچه ارومیه احیا نشده بود، مردم کوچ کرده بودند و گرد و غبار نمک منطقه را فرا گرفته و کشاورزی نابود می‌شد. وی افزود: اکنون حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از ۵ میلیارد متر مکعب آب رسیده و این دریاچه زنده است؛ اینها همه افتخاراتی است که در سایه همت و تلاش خودمان انجام شده است.

حجت الاسلام روحانی گفت: این اقدامات تحول بزرگ و اشتغال وسیع در منطقه ایجاد می کند که ۲۰ تا ۲۵ هزار اشتغال نتیجه آن خواهد بود و در واقع سال رونق و تولید همین است.

رییس جمهوری تاکید کرد: امسال نعمت آب و افزایش آب پشت سدها بسیار موجب خرسندی است در حالی که پارسال ۲۴ تا ۲۵ میلیارد متر مکعب آب بود و امسال این رقم به ۴۰ تا ۴۱ میلیارد متر مکعب رسیده است و اکنون روزی است که خدواند را برای ما نعمتش را نازل کرده است؛ امروز باید ما نیز معیشت و زندگی مردم را هر چه بهتر سامان دهیم.

رییس جمهوری امروز برای افتتاح و کلنگ زنی ۲۷ طرح به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سفر یکروزه ای به آذربایجان غربی داشت.

کد خبر 441243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha