«مهلا مؤمن‌زاده»، دختر نوجوان ۱۷ساله‌ی کرجی موفق شد به‌عنوان دومین دختر ایرانی، مدال مسابقات جهانی تکواندو را از مسابقات جهانی منچستر به‌دست بیاورد. به‌گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه، پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، مهلا مؤمن‌زاده موفق شد در وزن ۴۶- کیلوگرم در مسابقات جهانی تکواندو در منچستر مدال نقره کسب کند.

اين دختران تاريخ ساز

مؤمن‌زاده در نخستین مسابقه‌ی خود «آینور اوشپای» از قزاقستان را ۲۱ بر یک شکست داد. در مسابقه‌ی دوم «جوردین اسمیت» از انگلیس را ۱۷ بر هفت از پیش رو برداشت. در مسابقه‌ی سوم «گالینا مِدوِدِفا» از روسیه را ۲۳ بر سه شکست داد. در مسابقه‌ی یک‌چهارم نهایی، «لِنا اِستویکوویچ» از کرواسی را ۳۰ بر ۲۰ مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی «تان ژوئکین» از چین را با نتیجه‌ی نزدیک ۱۱ بر ۹ از پیش رو برداشت. مسابقه‌ی فینال مؤمن‌زاده هم‌زمان با بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته‌ی پایانی لیگ برتر خلیج فارس بود که متأسفانه نتوانست از پس حریف کره‌ای باتجربه‌اش بربیاید.

«سیم جای‌یونگ» که دوسال پیش هم قهرمان شده بود موفق شد در این فینال هم ۱۱ بر شش پیروز شود. اما به‌هرحال مهلا مؤمن‌زاده موفق شد نام خودش را به‌عنوان دومین دختر ایرانی مدال‌آور در مسابقات جهانی تکواندو ثبت کند. حتماً خاطرتان هست که دوره‌ی گذشته در سال ۲۰۱۷ میلادی «کیمیا علیزاده» موفق شده بود در این مسابقات مدال نقره به‌دست بیاورد. مدال مهلا مؤمن‌زاده این نوید را می‌دهد که تکواندوی ایران در بخش دختران از المپیک ۲۰۱۶ ریو تا مسابقات جهانی منچستر ۲۰۱۹ درجا نزده و حالا با قهرمانی تازه و نوجوان به المپیک توکیو ۲۰۲۰ خواهد رفت.

گفتنی است تیم ملی تکواندوی ایران در پایان رقابت‌های منچستر با دو مدال نقره و یک مدال برنز، همراه‌ با کشورهای مکزیک و روسیه در جایگاه ششم ایستاد. «امیر هادی‌پور» ملی‌پوش ۲۵ساله‌ که سال ۲۰۱۷ مدال نقره‌ی این مسابقات را کسب کرده بود در این دوره به مدال برنز قناعت کرد و «سروش احمدی» ملی‌پوش ۲۳ساله‌ی گرگانی نیز موفق شد در دسته‌ی ۶۳ کیلوگرم مدال نقره‌ی این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

* شرح عکس: مسابقه‌ی فینال وزن ۴۶- کیلوگرم «مهلا مؤمن‌زاده» و «سیم‌ جایی‌یونگ» / عکس: سایت فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 441218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha