همشهری آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی درآمد شهرداری‌ها ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

علي اعطا

به گزارش ایرنا، علی اعطا امروز ۳۱ اردیبشت، در نشست خبری خود افزود: لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده در صورت تصویب با روح قانون اساسی و آنچه که در نهاد شوراها آمده مغایر است و عملا و شوراها را به مجموعه بی اثر تبدیل می‌کند. وی ادامه داد: در صورت تصویب این موضوع در مجلس، عوارض در مالیات تجمیع می‌شود و درآمدهای شهرداری‌ها به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

به گفته اعطا، تصویب این موضوع شوراها را تضعیف می‌کند و شورای شهر تهران با رایزنی خود با مجلس سعی در جلوگیری از تصویب این لایحه دارد.

اعطا همچنین در خصوص تجمع حامیان حیوانات در مقابل شورای شهر نیز گفت: شرکت ساماندهی در این خصوص به ما پاسخ داد که موضوع سگ کشی مطرح نبوده و در شبکه‌های ماهواره‌ای مانور رو این موضوع داده شد.
وی ادامه داد: عملکرد شرکت ساماندهی در جمع اوری و ساماندهی این موضوع مطلوب است و در مکاتبه با مدیرعامل این شرکت مقرر شد خبرنگاران از نحوه جمع آوری و محل نگهداری سگ‌ها بازدید داشته باشند.

اعطا در خصوص هزینه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: ۶ میلیارد تومان هزینه برگزاری این انتخابات است و مسئول تامین این بودجه نیز مدیریت شهری است. وی ادامه داد: در سال ۹۷ اعتبار برای برگزاری انتخابات دیده شده اما برگزار نشد و امسال برگزار می‌شود. اعطا افزود: موضوع اصلاح آیین نامه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دستور کار ما قرار دارد و پیش از این نیز اساسنامه آن بررسی شد.
وی با بیان اینکه برغم وجود تنگناها در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، شورای پنجم مصمم به برگزاری آن است، گفت: اجرایی شدن این انتخابات بیانگر آن خواهد بود که شورای پنجم به موضوع توسعه مشارکت در سطح محلات اهمیت زیادی قائل است و دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری آن شرایط را برای افزایش مشارکت محلی فراهم کنند.

  •  احتمال دیدار اعضای شورا با رئیس قوه قضائیه

اعطا همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا از جزییات دیدار شهردار با رئیس قوه قضاییه اطلاعی دارد، گفت: شهردار در این رابطه توضیحی به شورا نداد اما احتمالا اعضای شورای شهر تهران با رئیس قوه قضاییه دیداری داشته باشند. وی اظهار امیدواری کرد: این دیدار می‌تواند زمینه خوبی را برای همکاری‌های مشترک فراهم کند.

اعطا ادامه داد: با توجه به دغدغه‌ها و حساسیت‌هایی که رئیس قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد دارد این رابطه می‌تواند بسیار موثر باشد و می‌توانیم در مدیریت شهری اقدامات اصلاحی جدی را آغاز کنیم.
وی خاطرنشان کرد: من به این موضوع خوش بین هستم و امیدوارم با پشتیبانی قوه قضاییه همکاری‌های خوبی شکل گیرد.

  • گزارش تکمیلی برنامه سوم توسعه شهرداری تا نیمه خرداد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارسال گزارش تکمیلی شهرداری به شورا در ارتباط با برنامه پنج ساله سوم توسعه گفت: شهرداری موظف بود گزارش خود را در خصوص برنامه‌های اجرایی و نحوه تأمین و تجهیز منابع و برنامه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ برای تصویب به شورا ارائه کند که همچنان گزارش به شورا در این خصوص ارائه نشده است.

اعطا تصریح کرد: شورا، شهرداری را مکلف کرد تا این گزارش را تا خرداد ماه به شورای اسلامی شهر ارسال کند زیرا برنامه سوم پنج ساله سوم از آن جهت دارای اهمیت است که میزان تحقق برنامه‌ها را سال به سال مورد رصد و بررسی قرار خواهد داد.

وی در ارتباط با واگذاری وظایف شرکت شهربان و حریم‌بان به یگان حفاظتی شهرداری تهران نیز گفت: با توجه به تذکری که توسط اعضا در جلسه هفته گذشته مطرح شد، نظرات شورا مبنی بر این بود که موضوع تخلفات ساختمانی و مسایل مربوط به آن در حوزه مسایل مدنی و شهری است و باید این وظایف در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد.

اعطا ادامه داد: استدلال شهرداری مبنی بر این است؛ با توجه به بخشنامه‌ای که در این خصوص از طرف وزیر کشور مطرح شده و در راستای اجرای آن، این اقدام از سوی شهرداری صورت گرفته، انجام این مأموریت را کارآمدتر می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی این موضوع توسط کارشناسان ذیربط از برگزاری جلسه هم اندیشی در هفته آینده با شهردار تهران خبر داد و گفت: پس از ارائه گزارش این جلسه در صورتی که اعضا نسبت به عدم واگذاری این وظایف پافشاری داشته باشند باید تصمیم بگیرند که آیا تصمیم بر این است این موضوع باید به صورت لایحه به شورا ارائه شود یا خیر.

کد خبر 441207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha