سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در آخرین روز اردیبهشت ۹۸ کیفیت هوای تهران با وجود افزایش غلظت ذرات معلق در برخی ساعات در شرایط سالم قرار دارد.

وضعیت کیفیت هوای تهران در آخرین روز اردیبهشت

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با اشاره به این که شاخص ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون تهران در حال حاضر ۸۵ ppm و کیفیت هوا در شرایط سالم است، گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه آخرین روز از اردیبهشت ۹۸ است که انتظار می‌رود شرایط لازم برای افزایش غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) برخی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی، احتمال بارش پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق طی امروز (۳۱ اردیبهشت) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود. این وضعیت جوی تا فردا ( اول خرداد) کم و بیش ادامه دارد و همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتاً شدید در بعد از ظهر دور از انتظار نخواهد بود که سبب بهبودی وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد.

به گفته شهبازی، تا روز آینده کاهش محسوسی در دمای تهران مشاهده خواهد شد.

وی در پایان با بیان این که میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ و هوا در شرایط سالم بود، گفت: این شاخص هم‌ اکنون ۸۷ و هوا در شرایط سالم است.

کد خبر 441180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha