سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

سیدعلی مفاخریان-شهردار منطقه ۹: توسعه و بازآفرینی نهمین تکه پایتخت با توجه به اولویت برنامه سوم شهرداری پیرامون مسئله جذب مشارکت‌های اجتماعی و افزایش رضایت شهروندان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مفاخریان شهردار منطقه 9

این بازآفرینی شهری با در نظرگرفتن تراکم بالای جمعیتی و ساختمانی منطقه ۹ همزمان با راه‌اندازی ۱۴ پروژه عمرانی دنبال می‌شود.  نقشه پراکندگی این پروژه‌ها نیز با توجه به شناسنامه و مختصات محله‌های هشتگانه منطقه و با هدف افزایش سرانه‌های خدماتی و شهری طراحی شده است. پروژه‌های اندیشه‌سرای دکتر قریب، مرکز کارآفرینی و کسب و کارهای هوشمند، ساختمان پردازش، بوستان‌های محلی، بهسازی خطوط اتوبوس‌های تندرو، ساخت پیاده‌راه خیابان دستغیب، ساماندهی میدان فتح، برندسازی در محدوده خیابان ۴۵ متری زرند و بهسازی محورهای نوری‌ـ نیارکی و هرمزان از جمله اقدامات عمرانی بوده است که برای به نتیجه رسیدن آنها از مشارکت اهالی به‌عنوان اهرم استفاده کرده‌ایم.

مشارکت و تعاملی که می‌تواند محرک‌های بازآفرینی شهری مانند جذب سرمایه‌گذاران باشد. به گونه‌ای که بالاترین سطح همخوانی بین اجرای پروژه‌های شهری و نیازهای محلی و مطالبات مردمی را حاصل کند. این اتفاق خوشایند در منطقه ۹ در حال وقوع است، همچنان که اهالی با مشارکت‌شان در طرح‌های شناسایی معضلات شهری و محلی در بخش‌های گوناگون مانند خدمات شهری، محیط‌زیست، فرهنگی و اجتماعی که از سوی سراهای محله و با حضور پژوهشگران منطقه انجام می‌شود، نخستین گام به سوی نوسازی و بهسازی محله‌هایشان را برمی‌دارند.  اینکه این گام‌های نخست را در مسیر درست و تعریف شده شهری با توجه به ظرفیت‌ها قرار دهیم در واقع یکی دیگر از مراحل سخت مدل‌های مهندسی شهری است که به دنبال اجرای آن هستیم.

کد خبر 441165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha