سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارکستر فیلارمونیک پاریس به رهبری آرش فولادونند آثار کیوان ساکت را در شهرهای لندن و پاریس روی صحنه می‌برد.

آرش فولادوند كيوان ساكت

آرش فولادوند رهبر ارکستر درباره اجرای پیش رو توضیح داد: چندی پیش از کیوان ساکت دعوت کردیم که به فرانسه بیاید و مجموعه‌ای از آثار ارکسترال‌شان را با ارکستر بزرگ فیلارمونیک پاریس شرقی اجرا کنند. در این کنسرت گروه کُر بهار پاریس و گروه کُرال لندن به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه کُر ایرانی در خارج از کشور شرکت خواهد کرد که مجموعاً بیش از صد خواننده زن و مرد هستند. در مجموعه کنسرت‌های "صدای صلح" و آلبوم "لاله‌های سرخ ۲" در این کنسرت‌ها اجرا خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین این رهبر ارکستر  همچنین اعلام کرد :کیوان ساکت  قرار است آثار ارکسترال‌شان که برخیشان را با خواننده‌های مختلفی اجرا کرده بودند ،این‌بار با ارکستر بزرگ اجرا کنند. این ارکستر در روزهای ۳۱ ماه می و اول ماه ژوئن در کلیسای سن‌ کلوتیو پاریس، یکی از تاریخی‌ترین ساختمان‌های فرانسه و در روز نهم ماه ژوئن در سالن آمفی تئاتر لوگان هال لندن به هنرنمایی می‌پردازد.در این کنسرت ۱۰ اثر از کیوان ساکت، ۳ کار از خودم به همراه آهنگ "ای ایران" با تنظیم بانو گلنوش خالفی دختر روح‌الله خالقی اجرا خواهد شود.

این رهبر ارکستر در پایان گفت: گلنوش خالقی اولین رهبر گروه کُر ملی ایران پیش از انقلاب بوده است. ورژن اولیه آهنگ "ای ایران" را آقای روح‌الله خالقی تنظیم کرده بودند و حالا گلنوش خالقی ورژن ثانویه این آهنگ را برای کُر بزرگ و ارکستر بزرگ آماده کرده‌اند که قرار است ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی به رهبری بنده آن را اجرا کند.

کد خبر 441161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha