دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

این روزها نبود یا کمبود بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی به یک دغدغه عمومی در مناطق شهرداری تبدیل شده است، اما در این بین مدیریت شهری منطقه۱۷ رویکردی جدید را در پیش گرفته و آن جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

شهردار منطقه 17

نخستین بازخورد این رویکرد هم افتتاح ۱۴پروژه عمرانی در چند روز گذشته بود. «امیر محسنی» شهردار منطقه۱۷ در این باره به چند پرسش ما پاسخ می‌دهد.  

  • حدود یک سال از آغاز جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های منطقه می‌گذرد. در این مدت چه مقدار بودجه جذب منطقه شده است؟  

ما بیش از ۱۵۱میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی جذب کرده‌ایم که در منطقه۱۷ بی‌سابقه و در بین مناطق دیگر هم کم‌سابقه است. ۱۴پروژه‌ای هم که اخیراً به بهره‌برداری رسید، بازخورد همین رویکرد بود. بعضی از پروژه‌هایی که در چند روز گذشته افتتاح شد، سال‌ها به دلیل نبود بودجه معطل مانده بود که توانستیم با کمک بخش خصوصی این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.  

  • بیشتر خانواده‌های منطقه۱۷ از وضعیت اقتصادی متوسطی برخوردارند. آیا واگذاری اغلب پروژه‌های فرهنگی و ورزشی به بخش خصوصی سبب نخواهد شد که آنها نتوانند از این مراکز استفاده کنند و ناچار به پرداخت شهریه‌های زیاد شوند؟  

خیر. همه این پروژه‌ها مشارکتی هستند. یعنی بخشی از سرمایه طرح، متعلق به شهرداری است. ما از سهم خودمان به شهروندان یارانه خواهیم داد تا همگان بتوانند از این مراکز استفاده کنند. علاوه بر این، اغلب این پروژه‌ها بعد از حدود ۱۰سال که بخش خصوصی اصل و سود سرمایه‌اش را برداشت کرد، دوباره به مدیریت شهری واگذار خواهد شد.

  • آیا فکر می‌کنید این تجربه می‌تواند الگویی برای سایر مناطق جنوب شهر باشد؟  

بدون شک آنچه که ما در منطقه۱۷ انجام دادیم، الگوی مناسبی برای سایر مناطق است و موضوعی است که بارها مدیران ارشد شهرداری تهران هم در دیدارها به آن تأکید کرده‌اند.

کد خبر 441074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha