دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمیدرضا تحصیلی گفت: متأسفانه سوء تفاهمی مبنی بر کشتار حیوانات از جمله سگ‌ها توسط شهرداری تهران پیش آمده است و عده‌ای هم در این میان اقدام به سیاه‌نمایی کرده‌اند.

واکنش شهرداری تهران به سگ‌كشی

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان این که شهرداری اقدام به کشتار سگ‌ها نکرده‌ است، گفت: عده‌ای در این میان سیاه‌نمایی کردند چرا که سگ‌های بلاصاحب تنها برای عقیم‌سازی و واکسیناسیون توسط شهرداری زنده‌گیری و پس از انجام امور لازم مجدداً رها می‌شوند.

وی با بیان این که شهرداری به هیچ‌وجه نسبت به کشتار سگ‌ها اقدام نکرده است، گفت: گروهی که روز گذشته در مقابل شهرداری تهران در این خصوص تجمع کرده بودند، دچار سوء تفاهم شده بودند. به همین منظور روز گذشته تعدادی از آنان را به محل عقیم‌سازی سگ‌ها بردیم تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان این که شهرداری تهران نسبت به کنترل و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب اقدام می‌کند، گفت: طی روزهای اخیر گزارش‌هایی از بیماری هاری و گازگرفتگی توسط سگ‌های بلاصاحب اعلام شده بود، به همین منظور تصمیم گرفتیم تا سگ‌ها را جمع‌آوری و مجدداً پایش کنیم حتی در این میان تعدادی از سگ‌های قلاده‌دار نیز برای پایش به محل نگه‌داری منتقل شدند.

تحصیلی با اشاره به این که تعدادی از افرادی که مدعی بودند شهرداری سگ‌ها را کشته است در جریان جزئیات زنده‌گیری سگ‌ها قرار گرفتند، گفت: سگ‌های بلاصاحب نیز توسط داروی بیهوشی ابتدا بیهوش می‌شوند سپس توسط خودروهای مخصوص به مرکز قرنطینه حیوانات بلاصاحب در آرادکوه منتقل می‌شوند و در آنجا پس از بازبینی توسط پزشک اقدامات لازم از جمله واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری آن‌ها انجام شده و در نهایت مجدداً رهاسازی می‌شوند.

بنابر اعلام شهرنوشت، به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران طی روزهای گذشته ۷۰ قلاده سگ برای پایش به این مرکز منتقل و پس از بازیابی از لحاظ نژاد و وضعیت سلامتی مجدداً رهاسازی شده‌اند.

کد خبر 441065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha