مریم قاسمی-خبرنگار:اگر به خیابان سپیده شمالی سر بزنید متوجه غرفه‌ها و ایستگاه‌های متنوعی در بوستان گلستانه می‌شوید. این غرفه‌ها از اول ماه مبارک رمضان برپا شده و توانسته نظر شهروندان را در همه گروه‌های سنی جلب کند.

شبهای شاد رمضان

برای کسب اطلاع از امکانات و برنامه‌های این پیاده‌راه سراغ «مصطفی حسنی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی و «عیسی بیگدلی» مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ رفتیم تا دراین‌باره بیشتر برای ما توضیح ‌دهند.
به دلیل موقعیت جغرافیایی و جانمایی پیاده‌راه ماه مبارک رمضان، ساکنان محله‌های اطراف هم به سهولت می‌توانند از آن استفاده کنند. ضمن اینکه برای افزایش امنیت و آسایش خاطر شهروندان، نیروی انتظامی و گشت ویژه کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی‌عصر(عج) در محل حضور دارند و در زمان نیاز در کنار اهالی هستند.  

  • لحظه‌های با نشاط و معنوی
مصطفی حسنی-معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۸ می‌گوید: «بهره‌مندی کافی از لحظه‌های معنوی و نورانی ماه مبارک رمضان، ایجاد فضایی معنوی، شاد و تأثیرگذار برای شهروندان و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور خانواده‌ها در یک محل و بهره‌مندی از امکانات با در نظر گرفتن سلیقه‌های متنوع از اهداف راه‌اندازی این پیاده‌راه به شمار می‌رود. » به گفته حسنی، شهرداری منطقه تلاش کرده با همه امکانات و توانی که در اختیار دارد لحظه‌های معنوی و شاد برای مردم ایجاد کند. »
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه با بیان اینکه در طول سال برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود، می‌افزاید: «باید دیدکه با اجرای کدام برنامه‌ها پیوند بین اعضای خانواده مستحکم می‌شود، برای شهروندان اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم نمره قبولی به خودمان بدهیم. برای نمونه، یکی از اهداف راه‌اندازی پیاده‌راه فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان در شهرک ولی‌عصر(عج)، فراهم کردن فرصت انجام تفریحات سالم و معنوی برای همه اعضای خانواده است. در این پیاده‌راه غرفه‌های کارآفرینی، مشاوره رایگان خانواده، تغذیه سالم، پاسخ به سؤالات شرعی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، تواشیح، تلاوت نور، ورزش و مسابقات ورزشی، خیمه‌شب بازی، گریم و طراحی صورت کودکان، سرگرمی، سکوی هنر و خلاقیت راه‌اندازی شده و همه گروه‌های سنی از ۶ تا ۸۰ سال می‌توانند از آن استفاده کنند و لذت ببرند. »

  • وعده دیدار اهالی، بوستان گلستانه
عیسی بیگدلی-مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 18

با وجود تعداد زیادی بوستان و تفرجگاه در منطقه ۱۸، چرا بوستان گلستانه برای برگزاری چنین پیاده‌راهی انتخاب شد. مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ در این‌باره می‌گوید: «اول اینکه باید شرایط اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در همه بوستان‌های محله‌ها فراهم شود و دلیل دوم این است که بوستان گلستانه به خاطر تردد موتورسواران، افراد معتاد و خلافکار به محلی ناامن تبدیل شده بود. با راه‌اندازی پیاده‌راه ماه مبارک رمضان، این محل را برای‌ معتادان و خلافکاران ناامن کردیم و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت همراه فرزندان خود به اینجا بیایند و از امکانات بوستان استفاده کنند. به عبارتی شهروندان در ماه مبارک رمضان، نمایی دیگر از بوستان گلستانه را تجربه می‌کنند که امیدواریم با مشارکت نیروی انتظامی امنیت این بوستان پس از ماه مبارک رمضان نیز پایدار بماند. » بیگدلی عنوان می‌کند که این غرفه‌ها تا شانزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ فعالیت دارند و شهروندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به شهرک ولی‌عصر(عج)، خیابان سپیده شمالی، نبش خیابان طالقانی مراجعه کنند.  

  • برگزاری ۲۲ جشن در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را در مناطق ۲۲‌گانه اجرا می‌کند از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشن میلاد کریم اهل‌بیت(ع)، امام حسن مجتبی(ع)  در مناطق مختلف اشاره کرد. «ابوالفضل رفیع» مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران بابیان اینکه در کنار راه‌اندازی پیاده‌راه فرهنگی و هنری در محله‌های شهر تهران، پردیس فرهنگی ماه مبارک رمضان نیز در مساجد منتخب پایتخت ایجاد شده، گفت: «شهروندان ضمن بهره‌مندی از ضیافت افطاری ساده می‌توانند از دیگر برنامه‌ها مثل تجلیل از برگزیدگان قرآنی، تجلیل و تکریم روزه اولی‌ها و... استفاده کنند. ضمن اینکه محلی برای عرضه و فروش محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی به نفع سیل‌زدگان کشور تدارک دیده شده تا شهروندان بتوانند در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند. »

رمضان در مناطق

  • پیاده‌راه فرهنگی هنری در میدان بازار دوم
  • منطقه ۱۶

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶، پیاده‌راه فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان در میدان بازار دوم نازی‌آباد برپاست.  در این پیاده‌راه برنامه‌های متنوعی از جمله بازی و سرگرمی، تلاوت قرآن و اهدای هدایای ویژه به نوگلان قرآنی و روزه اولی‌ها اجرا می‌شود. میدان بازار دوم نازی‌آباد در محله نازی‌آباد و خیابان شهید اکبر مشهدی واقع است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ با حضور در این بوستان لحظات معنوی زیبایی را همراه خانواده خود تجربه کنند.

  • بوستان بهاران آماده پذیرایی
  • منطقه ۱۷

برنامه‌های رمضانی در قالب پیاده‌راه فرهنگی و هنری، در بوستان بهاران در حال اجراست. شهروندان می‌توانند پس از اذان مغرب، به این بوستان مراجعه کنند و از غرفه‌ها و برنامه‌های متنوع این طرح دیدن کنند.

  • میزبانی از شهروندان در بوستان ولایت
  • منطقه ۱۹

در طرح ویژه پیاده‌راه فرهنگی هنری ماه مبارک رمضان، بوستان ولایت در منطقه ۱۹ برای اجرای یک ویژه‌برنامه رمضانی انتخاب شده است. معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ برای ایجاد فضایی شاد و معنوی و بهره‌مندی مناسب شهروندان از لحظه‌های ارزشمند ماه مبارک رمضان، غرفه‌های متنوع و جذابی را تدارک دیده‌ است که از جمله می‌توان به سکوی هنر، بازی و سرگرمی، تواشیح، مشاوره مذهبی اشاره کرد. بوستان ولایت در بزرگراه شهید چراغی واقع است و از بزرگراه‌های شهید نواب و آیت‌الله ‌سعیدی دسترسی مناسبی دارد.  

  • زیارت در کنار برنامه‌های فرهنگی
  • منطقه ۲۰

با تلاش مسئولان شهرداری منطقه ۲۰، طرح پیاده‌راه فرهنگی و هنری در حرم مطهرحضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا شانزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برپاست. حجت‌الاسلام«شاهین‌معبودی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲۰ در این‌باره گفت: «طرح پیاده‌راه فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان با هدف احیای حیات شبانه در شهر و تزریق شادی و نشاط معنوی به جامعه در حال اجراست که برای بهتر برگزار شدن آن متولیان حرم مطهر عبدالعظیم(ع)، مسئولان سراهای محله و خیّران نیک‌اندیش مشارکت داشته‌اند.  

کد خبر 441049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha