سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

ابوذر چهل‌امیرانی-دبیر تحریریه:اعضای شورای اسلامی شهر تهران در روزهای اخیر شرایط لازم برای کاندیداتوری در انتخابات شورایاری محله‌ها را مورد بررسی و برخی از بندهای آن را اصلاح کردند.

ابوذر چهل‌امیرانی

با اینکه زمان رسمی برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری مشخص نشده و در اخبار غیررسمی صحبت از برگزاری انتخابات در خردادماه شده و عده‌ای دیگر شهریورماه را برای اجرای این رویداد بزرگ محلی پیشنهاد داده‌اند، در رسانه‌های دیگر از جمله تلویزیون اخباری در این خصوص شنیده نمی‌شود. با این وجود تعداد زیادی از شورایاران فعلی محله‌ها و ‌افراد علاقه‌مند به حضور در این تشکیلات مردمی، کوچک‌ترین اخبار را از منابع مختلف خبری جویا هستند و به نوعی می‌توان گفت تب انتخابات در محله‌ها داغ است. متأسفانه در دوره‌های گذشته انتقادهایی به نحوه برگزاری انتخابات، انتخاب محل‌های رأی‌گیری و... شد و لازم است در این دوره توجه ویژه‌ای به همه موضوع‌ها و نظرات مردمی به‌خصوص سختگیری در تأیید صلاحیت کاندیداها انجام شود. چنین اقداماتی باعث گزینش افراد اصلح و دلسوز، مشارکت حداکثری مردم به حضور در انتخابات و تعامل بیشتر نهادهای محلی با این افراد برای حل نیازهای شهری مردم خواهد شد. همچنین موارد مهم‌ دیگری که خواسته شهروندان و اعضای شورایاری است، به اختصار به آنها اشاره می‌شود. 

  • استفاده از ناظران دلسوز و اشخاصی که به افراد، گروه‌ها یا محله‌ای خاص گرایش شخصی ندارند، می‌بایست مدنظر متولیان برگزاری انتخابات قرار گیرد و بهتر است این افراد در محله‌هایی به فعالیت بپردازند که ساکن آن محله نباشند. به این‌ترتیب نظارت بر فعالیت بخش‌های اجرا، نظارت و پشتیبانی با سهولت انجام می‌شود.  
  • از تجهیزات و ظرفیت‌های سراهای محله برای انتخابات سوء‌استفاده نشود.  
  • در تأیید صلاحیت کاندیداها به همه بندهای اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها توجه کافی شود و به شرط محل سکونت کاندیدا که از موارد مهم است، توجه ویژه‌ای شود. فردی که ساکن محله نیست و با هر روشی تأیید صلاحیت و به‌عنوان شورایار انتخاب می‌شود، احساس تعلقی به آن محله و ساکنانش ندارد.  
  • در صورت عدم تأیید صلاحیت افراد، چرایی آن اعلام و از برخوردهای سلیقه‌ای و بدون سند خودداری شود. همچنین مهلت مشخصی برای اعتراض و بررسی مجدد صلاحیت‌ها تعیین شود.  
  • دقت لازم برای جانمایی و استقرار صندوق‌های رأی در محله‌ها انجام شود؛ چراکه یکی از گلایه‌های مهم کاندیداهای دوره‌های گذشته، استقرار صندوق‌ها در محل‌هایی بود که شائبه اعمال نظر و دخالت ذینفعان را ایجاد کرده بود.  
  • نظارت بر برگزاری انتخابات بادقت انجام و از افراد غیرمحلی استفاده شود.  
  • برای همه‌ کاندیداها امکانات یکسانی برای تبلیغات ارائه و از ظرفیت مساجد برای بیان برنامه کاندیداها استفاده شود.
کد خبر 441040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha