همشهری آنلاین: سومین فیلم از مجموعه «جان ویک» این هفته در ۳۸۵۰ سینمای آمریکای شمالی روی پرده رفت و با ۵۷ میلیون دلار فروش به حکمرانی سه هفته‌ای «انتقام‌جویان: پایان بازی» پایان داد.

كيانو ريوز در فيلم جان ويك 3

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «جان ویک: قسمت ۳ – پارابلوم» با بازی کیانو ریوز (ستاره مجموعه فیلم‌های «ماتریکس) در نخستین هفته اکران فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و فروش ۵۷ میلیون دلاری آن تقریبا دو برابر «پایان بازی» بود. چهارمین و آخرین قسمت از مجموعه «انتقام‌جویان» در هفته چهارم اکران ۲۹.۴ میلیون دلار فروخت و پس از سه هفته جای خود را در صدر جدول فروش به یک فیلم تازه‌وارد داد.

اکشن نه‌چندان پرهزینه «جان ویک ۳» در گیشه بسیار بهتر از دو فیلم پیشین عمل کرد؛ قسمت اول در ۲۰۱۴ کمی بیش از ۱۴ میلیون دلار فروخته و افتتاحیه قسمت دوم «جان ویک» در ۲۰۱۷ حدود ۳۰ میلیون دلار بود. این برای نخستین بار است که فیلمی با درجه R از مجموعه «جان ویک» در هفته اول صدرنشین جدول فروش آمریکای شمالی می‌شود. با ۳۵ میلیون دلار درآمد فیلم از ۶۶ بازار بین‌المللی، مجموعه فروش آن در هفته اول به ۹۲ میلیون دلار رسید.

ریوز ۵۴ ساله در «پارابلوم» نقش یک آدمکش سابق را تکرار کرده است که خودش باید از دست آدمکش‌ها بگریزد. چاد استالسکی ۵۰ ساله که پیش از این در سینما بدلکار حرفه‌ای بوده، «جان ویک ۳» را بر اساس فیلمنامه درک کالستاد (خالق شخصیت و دنیای جان ویک) کارگردانی کرده و هالی بری و لارنس فیشبرن دیگر بازیگران اصلی آن هستند. ۶۳ درصد تماشاگران هفته اول فیلم مردان و ۴۵ درصد آنها بالای ۲۵ سال بودند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» با ۲۹ میلیون دلار فروش این هفته پس از حدود یک ماه به رقم ۷۷۱ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا رسید. این فیلم حالا بالاتر از «آواتار» ۷۶۱ میلیون دلاری دومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکاست و پایین‌تر از «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» ۹۳۷ میلیون دلاری ایستاده است.

چهارمین فیلم از مجموعه «انتقام‌جویان» شاید نتواند در بازار منطقه آمریکای شمالی به رکورد «نیرو برمی‌خیزد» برسد اما تا رسیدن به فروش ۲.۷۸ میلیارد دلاری «آواتار» در بازار جهانی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار فاصله دارد. «پایان بازی» این هفته ۲.۶ میلیارد دلاری شد.

کد خبر 441034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha