همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی با توجه به شرایط مناطق سیل‌زده به تعویق افتاد

به گزارش مهر، محمدجواد ابطحی با اشاره به تهیه طرح دوفوریتی تعویق کنکور، اظهار داشت: طرحی با قید دوفوریت برای تعویق سه ماهه زمان برگزاری کنکور سراسری در مجلس تهیه شده است و بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را امضا کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ طرح پیش از طرح مذکور در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارند، در مجلس توافق کردیم و درخواست بررسی هر چه سریع‌تر طرح تعویق کنکور را به هیئت رئیسه ارائه دادیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر این اساس به احتمال زیاد طرح تعویق کنکور هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

ابطحی خاطرنشان کرد: سیل اخیر در برخی از استان‌ها باعث شده است که دانش‌آموزان این مناطق نتوانند درس بخوانند که باید هر چه سریع‌تر این طرح در مجلس بررسی شود تا در صورت تصویب، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری کنکور را به تعویق بیندازد.

با وجود طرح مجلس، خبرگزاری ایسنا از مخالفت رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با به تعویق انداختن زمان کنکور خبر داده است.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جلسه روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه این کمیسیون گفت که زمان کنکور به هیچ وجه تغییر پیدا نمی‌کند.

کد خبر 440987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha