همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که میزان ارزی که به کشور بازگشته افزایش یافته است، گفت: در اردیبهشت ماه ۱.۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برگشته و اکنون این رقم از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

دژپسند

به گزارش ایرنا از خانه ملت، فرهاد دژپسند با اشاره به انتشار آماری مبنی بر عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور، اظهار داشت: این آمار ارائه شده برای تاریخ زمانی کنونی نیست، چراکه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقاطع تاریخی خاصی آمار ارائه می‌دهد و این موضوع برای اواخر اسفند ماه بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب ادامه داد: دولت ساز وکارهایی طراحی کرد تا این ارز به کشور بازگردد.

دژپسند با بیان اینکه در حال حاضر میزان ارزی که به کشور بازگشته افزایش یافته است، افزود: در اردیبهشت ماه، ۱.۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برگشته و اکنون از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با کارآفرینان داشتم و از آنها خواهش کردم که همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع از وقوع شوک به اقتصاد کشور شویم و از صادر کننده‌ها درخواست کردیم که ارز صادراتی را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

  • بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز صادراتی اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می‌کند

این عضو کابینه دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: اگر تلاش شود راه‌های بازگشت منابع ارزی به کشور پیدا می‌شود. دژپسند تاکید کرد: در شرایط کنونی همانند دوران قبل از تحریم‌ها بازگشت ارز به کشور کار سهل و آسانی نیست و موانع و مشکلاتی پیش روی آن وجود دارد. وی ادامه داد: ما برای مدیریت کشور به بهترین وجه باید راه‌های فرعی پیدا کنیم که خوشبختانه صادر کننده‌ها این عزم را دارند که با دولت همکاری کرده و به مردم خدمت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تاکید بر اینکه اسامی کسانی که کالا صادر کرده و ارز آن را وارد کشور نکرده‌اند موجود است، تصریح کرد: گمرک و بانک مرکزی اسامی این افراد را دارند و بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

کد خبر 440954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha