مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: موزه نقشه تهران در آئین نکوداشت روز جهانی موزه، به عنوان موزه برتر کشور در سال ۱۳۹۷ در شاخص نگهداری و حفاظت انتخاب شد.

موزه

به گزارش شهرنوشت، در آئین نکوداشت روز جهانی موزه که شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه به همت کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در فرهنگستان هنر برگزار شد، موزه نقشه تهران به عنوان موزه برتر کشور در شاخص «نگهداری و حفاظت» در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد.

موزه نقشه تهران از میان موزه‌های دولتی کوچک کل کشور، عنوان موزه برتر را در شاخص نگهداری و حفاظت از اسناد و نقشه‌های قدیمی از آن خود کرد.

در این مراسم که جمع بسیاری از موزه‌داران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند، موزه‌ها با تقسیم‌بندی انجام شده بر اساس خصوصی یا دولتی (کوچک، متوسط و بزرگ) در شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

شایان ذکر است برگزیدگان دوازدهمین دوره انتخابات موزه برتر با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران)، محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های کشور، مدیران و کارشناسان موزه‌ها و همچنین اعضای هیئت اجرایی ایکوم، تقدیر شدند.

همچنین در این مراسم، پیام مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو و رئیس ایکوم جهانی قرائت شد.

کد خبر 440940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha