یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور در تنوع زیستی مطرح است.

تنوع زيستي

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور در تنوع زیستی مطرح است و موزه حیات وحش اراک نمایی از جلوه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بکر این استان را فراروی بینندگان و علاقمندان به حیات وحش و تنوع زیستی گذاشته است.

میرزائی افزود: موزه تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و نمایشگاهی است که می‌تواند در شناساندن زیست‌بوم‌های مختلف و جلوه‌های تنوع زیستی به قشرهای مختلف جامعه نقش ارزنده‌ای ایفا کند و آن‌ها را به حفاظت از محیط زیست علاقمند سازد.

وی با تاکید بر این که این موزه منحصر به فرد مرجعی برای حضور علاقه‌مندان به طبیعت، دانش پژوهان و اقشار مردم است اضافه کرد: اطلاعات مفیدی از گونه‌های تنوع زیستی استان و کشور در اختیار بازدیدکنندگان از این موزه قرار می‌گیرد.

  • نمایش ۳۶۰ گونه از حیوانات در موزه تاریخ طبیعی اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در موزه ارزشمند تاریخ طبیعی اراک بیش از ۳۶۰ گونه از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها به نمایش درآمده و ۸۲۷ نمونه از بی‌مهرگان، ۱۷ نمونه جمجمه و ۵۰ نمونه از سنگ‌ها و کانی‌ها به شکل جذاب و دیدنی در قسمتی از این موزه به عنوان داشته‌های تنوع زیستی جلوه‌گری می‌کند.

وی ادامه داد: وجود نمونه‌هایی از غاز پیشانی سفید کوچک که در فهرست گونه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد، از ویژگی‌های بخش پرندگان این موزه است و همچنین یک نمونه خروس کولی سینه سیاه که جزو پرندگان اتفاقی ایران است در موزه موجود است.

موزه تاریخ طبیعی استان با چینشی مناسب و تنوع گونه‌ای بالا از سال ۱۳۷۸ افتتاح شده و معرف داشته‌های طبیعی و زیستی استان مرکزی است.

سه طبقه این موزه با وسعت ۴۲۵ مترمربع، کلکسیونی از ۱۳ هزار و چهار نمونه مهره‌دار و بی‌مهره‌ها است که با آرایشی زیبا فرا روی بینندگان قرار گرفته است.

کد خبر 440926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha