همشهری‌آنلاین: هاشمی خطاب به قوه قضاییه گفت: از دستگاه قضایی با مدیریت جدید انتظار داریم با اطلاع‌رسانی نسبت به سرنوشت پرونده‌های مرتبط با شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان تهرانی با رسیدگی قطعی به این پرونده‌ها احیا می‌شود و بخش زیادی از مشکلات مردم قابل حل است، ما را یاری کند.

محسن هاشمي

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم‌زمان با دومین سالروز انتخابات شورای پنجم گفت: سنگین‌ترین بخش بار امانت بزرگ مردم و رای معنادار آنها به ما، بر دوش ما در شورای پنجم است. اما این به معنای بی مسئولیت بودن سایر قوا و دستگاه‌های نظام در برابر این بار نیست و امروز باید متاسفانه تصریح کنم که طی دوسال سپری شده از رای معنادار شهروندان به شورای پنجم، هنوز شواهد و قرائن توجه سه قوه به این حمایت و تفویض اختیار مردم به نمایندگانشان در شورای شهر دیده نمی شود و اغراق نیست اگر گفته شود که مجموعه حمایتی که از نهاد مدیریت شهری در گذشته می شده، با این حمایت بی سابقه مردم نه تنها افزوده نشده بلکه به نوعی کاسته شده است.

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی با اشاره به رای معنادار مردم تاکید کرد: آرایی که رکورد مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر را در تاریخ ایران شکست و حضور حدود ۴ میلیون نفر شهروند تهرانی، پشتوانه بی سابقه‌ای را برای مدیریت شهری تهران آفرید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی مبدع نظام مردم سالاری دینی در جهان است، گفت: این شورا، بهترین ابزار برای تثبیت و تعمیق اراده مردم در اداره جامعه است و رای و حمایت مردم از شورای پنجم یک تهدید نیست بلکه فرصتی استثنایی است که در صورت عدم استفاده صحیح از آن موجب یاس و ناامیدی مردم و عدم تکرار آن خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: بنده پیش از این بارها از تریبون شورای اسلامی شهر تهران به خود انتقادی از عملکرد مجموعه شورا و شهرداری دست زدم و اجازه می‌خواهم امروز و به پاس ادای امانت مردم و پاسخ دادن به انتظارات به حق شهروندان گلایه‌هایی نسبت به سایر دستگاه‌های مسئول داشته باشم. انتظار ما از دولت تدبیر و امید بیش از عملکرد دو سال گذشته آن در حوزه مدیریت شهری است، تهران و شهروندان تهرانی بار سنگین پایتختی جمهوری اسلامی را به دوش می‌کشند بدون آن‌که دولت مرکزی نقش خود را در حل مشکلات و مقابله با پیامدهای این وضعیت ایفا کند.

او با بیان انتظارات شورای پنجم خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز با وجود هم‌زبانی و همدلی با مدیریت شهری، تاکنون در عمل اقدام جدی و فراتر از گذشته در حل مسایل تهران نداشته و تنها گام مثبت آن جلوگیری از تصویب لایحه دولت برای تملک درآمد پایدار مدیریت شهری بوده که آن نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

او ضمن قدردانی از پرسنل زحمت‌کش صداوسیما تصریح کرد: پوشش اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، مشکلات و نیازهای مدیریت شهری تهران در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های گذشته افت محسوسی داشته است، در حالی که این انتظار وجود داشت که صدا و سیما با شورای پنجم که از حمایت چندین برابری مردم برخوردار است، تعامل قوی‌تری داشته باشد تا نمایندگان مردم بتوانند مطالبات عمومی و مسایل شهروندان را بهتر منعکس کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از سایر نهادهای حاکمیتی مانند سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواست تا نه تنها سطح همکاری و تعامل و کمک به مدیریت شهری را نسبت به دوره گذشته کاهش ندهند که شایبه مسایل سیاسی در افکار عمومی شکل بگیرد، بلکه حمایت و کمک به حل مسایل شهری در تهران را در اولویت قرار دهند.

او اضافه کرد: نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگ‌ترین تهدید برای نظام و خطرناک‌تر ومهم تر از تهدیدات خارجی است و خدمت‌رسانی و حل معضلات جامعه بزرگ ترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می شود، موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که این امر بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاه های موثر فراهم نخواهد شد.

هاشمی ادامه داد: البته در این میان نقش مدیریت شهری، به ویژه شهرداری تهران از همه تاثیرگذارتر است و امیدواریم انگیزه و اشتیاق مدیران و مسئولان شهرداری برای افزایش کارایی و خدمت رسانی به مردم در عمل دیده شود و از هرگونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف، هزینه های غیرضروری و تشریفاتی در این سال سخت برای مردم، جلوگیری شود.

رئیس شورای شهر تهران با ابراز امیدواری از سایر همتایانش در شورا نیز خواست با تقویت واقع بینی وعملگرایی به‌جای ایده‌آل‌گرایی و بهبود وحدت وکاهش اختلاف سلیقه ها دوسال باقیمانده را با انگیزه و انرژی مضاعفی به خدمت بپردازند.

او گفت: همه ما با تجدید عهد با شهروندان تهرانی، از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظر سازنده وکارشناسی برای رفع مشکلات و خدمت‌رسانی بهتر مدیریت شهری به مردم استقبال می کنیم. از همین جا از اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم خواهش می‌کنم که این ارتباط را به وسیله رسانه‌ها و فضای مجازی تسهیل و نزدیک‌تر کنند.

کد خبر 440920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha