همشهری آنلاین: یک جمهوری‌خواه در کنگره خواستار استیضاح رئیس جمهور این کشور شده‌است.

جاستين امش

جاستین اَمَش، سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باید به دلیل جلوگیری از اعمال عدالت استیضاح شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری CNBC، ین نخستین بار است که یک سیاستمدار جمهوری‌خواه خواستار استیضاح ترامپ می‌شود.

این سیاستمدار همچنین ویلیام بار، دادستان کل آمریکا را به تفسیر نادرست گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.

او در یکسری توئیت همچنین اعضای کنگره را به حزبی‌گرایی بیش از حد و عدم انجام وظایف بر اساس قانون اساسی متهم کرده و گفته که تمامی اعضای کنگره باید همه گزارش مولر را بخوانند.

امش همچنین هشدار داد که حزبی‌گرایی باعث انحراف سیستم توازن و بررسی قانون اساسی کشور می‌شود.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی همچنین به این نتیجه‌گیری هم رسید که ترامپ پس از مطالعه دقیق گزارش ویرایش شده مولر باعث انحراف و تخطی از عدالت شده است.

جاستین امش همچنین گفت که گزارش مولر نشان‌دهنده چندین مورد از دست داشتن ترامپ در دور زدن عدالت و به انحراف کشاندن آن است و اگر او رئیس‌جمهور نبود، بر اساس چنین اقدامی علیه او اعلام جرم می‌شد.

امش همچنین گفت که استیضاح علیه مقامی صورت می‌گیرد که به اقدامی از روی بی مبالاتی یا بی‌شرمانه دست زده باشد.

او همچنین به کنگره نیز هشدار داد که با کم اهمیت جلوه‌دادن یا کند کردن روند استیضاح به این مساله دامن نزنند.

این جمهوری‌خواه همچنین گفت که بیش از هر دموکراتی به دنبال استیضاح است؛ با این حال پیش‌تر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که در حال حاضر از روند استیضاح حمایت نمی‌کند چون تنها باعث تفرقه در کشور می‌شود.

کد خبر 440917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha