همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران با وزارت راه‌وشهرسازی، بر ضرورت رسیدگی به خلأهای طرح جامع شهر تهران تأکید کرد.

هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران با وزارت راه‌وشهرسازی که بعدازظهر شنبه بیست و هشتم اردیبهشت با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و محمد اسلامی، وزیر راه‌ و شهرسازی برگزار شد، گفت: وقتی که طرح جامع تهران در سال ٨۶ تصویب شد، دیدیم مدیریت پسماند و حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران یا بحث توزیع آب و برق و تصفیه‌خانه‌ها تقریباً هیچ جایگاهی در طرح نداشتند. ایراد که گرفتیم، در پاسخ گفتند این موارد در طرح تفصیلی دیده خواهد شد؛ نهادی هم برای این کار شکل گرفت. درنهایت رسیدیم به این که هر جای تهران خواستند، ساختند و گفتند این‌جا در طرح تفصیلی بود؛ جاهای دیگر هم اگر خواستند کارهای بزرگ تر کنند، گفتند اینجا در طرح نیست و به همین خاطر، هر چیزی که دلشان خواست ساختند.

هاشمی گفت: کاری که در طرح جامع تهران انجام شد شبیه مونوپول است و در آن به سبک کاسب‌کارانه به شهر نگاه شد. هنوز هم همین ایراد بر طرح جامع حاکم است؛ هنوز نمی‌دانیم قرار است دور ایستگاه‌های مترو چه اتفاقی بیافتد. یا قرار بود برای هر منطقه تهران محلی برای زباله‌ها باشد تا فقط این ساکنان کهریزک نباشند که بوی زباله را تحمل می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این‌طور احساس می‌شود انگار فقط شهرسازها هستند که شهر را می‌سازند. این گله را نیز از شهرسازان دارم که فقط به ساختمان توجه دارند. بعضی‌ها در طرح تفصیلی و جامع شهر تهران کاری کردند که زمین‌های واقع در بافت فرسوده کاهش قیمت داشتند، اما به شمال شهر که می‌رفتید، افزایش قیمت‌های نجومی را می‌دیدید.

محسن هاشمی رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کاری که قرار است در سیویل انجام شود، خلأهای مربوط به طرح جامع را پر کند.

کد خبر 440888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha