همشهری آنلاین: بایرن مونیخ در آخرین هفته از رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا موفق شد با پیروزی بر آینتراخت فرانکفورت برای هفتمین بار پیاپی قهرمان فوتبال آلمان شود. بوروسیا دورتموند، به عنوان نایب‌ قهرمانی این فصل دست یافت.

جشن قهرماني بايرن مونيخ
  • بایرن مونیخ ۵ − آینتراخت فرانکفورت یک

بایرن مونیخ بعد از ظهر شنبه (28 اردیبهشت) در آخرین پیکار خود در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا در حضور ۷۵ هزار تماشاگر به مصاف آینتراخت فرانکفورت رفت. شاگردان نیکو کواچ در این دیدار اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و با پیروزی ۵ بر یک بر مهمان خود توانستند برای هفتمین بار پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شوند. آینتراخت فرانکفورت که در این فصل در مجموع خوش درخشیده بود، در پی این ناکامی به رده هفتم جدول سقوط کرد.

یکی از ستارگان این دیدار آرین روبن، مهاجم هلندی بایرن مونیخ بود که گل‌های چهارم و پنجم تیمش مقابل فرانکفورت را به ثمر رساند. بایرن موینخ در این فصل از ۳۴ بازی مجموعا ۷۸ امتیاز به دست آورد.

این ۲۹مین بار است که بایرن مونیخ قهرمان فوتبال باشگاهی آلمان شده است.

بایرن در این فصل موفقیتی دیگر را هم جشن گرفت. روبرت لواندفسکی، مهاجم لهستانی این تیم با زدن ۲۲ گل در فصل جاری آقای گل بوندس‌لیگا شد.

لواندوفسکی

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر − بوروسیا دورتموند ۲

بوروسیا دورتموند، تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ در این فصل اگر چه در آخرین هفته پیروز شد، اما در نهایت ناگزیر شد به مقام نایب ‌قهرمانی بسنده کند. دورتموند با ۷۶ امتیاز (۲ امتیاز کمتر از بایرن مونیخ) رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داد. گل‌های دورتموند در این دیدار را سانچو و رویس به ثمر رساندند. مونش‌گلادباخ در پی این ناکامی به رده پنجم جدول سقوط کرد.

  • هرتا برلین یک − بایر لورکوزن ۵

بایر لورکوزن نیز از برندگان بزرگ آخرین هفته از بازی‌های بوندس‌لیگا بود. لورکوزنی‌ها با پیروزی ۵ بر یک بر میزبان پایتخت‌نشین خود، هرتا برلین توانستند جهشی بزرگ انجام دهند و در رتبه چهارم جدول قرار گیرند. آلاریو، مهاجم آرژانتینی بایر لورکوزن با زدن ۳ گل سهم بزرگی در پیروزی تیمش داشت.

لورکوزن به این ترتیب از شانس حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آینده برخوردار است. هرتا برلین نیز در جدول نهایی در رده یازدهم قرار گرفت.

  • وردر برمن ۲ − آر. بی. لایپزیگ یک

آر. بی. لایپزیگ در آخرین پیکار خود در فصل جاری ۲ بر یک از وردر برمن شکست خورد، اما در نهایت توانست مانند فصل گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد و یکی از نمایندگان آلمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان در فصل آتی خواهد بود. وردر برمن با وجود پیروزی در رده هشتم جدول نهایی قرار گرفت.

  • ولفسبورگ ۸ − آگسبورگ یک

"گرگ‌های ولفسبورگ در آخرین دیدار خود در این فصل فستیوال گل به راه انداختند و مهمان خود، آگسبورگ را ۸ بر یک در هم کوبیدند. ووت گهورست، مهاجم ولفسبورگ با زدن ۳ گل یکی از چهرهای برتر میدان بود. ولفسبورگ با این موفقیت توانست در رده ششم جدول جای گیرد و مجوز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ اروپا را بگیرد.

  • فرایبورگ ۵ − نورنبرگ یک

یکی دیگر از دیدارهای پرگل هفته آخرین این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا مصاف  فرایبورگ مقابل نورنبرگ بود که با پیروزی ۵ بر یک فرایبورگ به پایان رسید. نورنبرگ در کنار هانوفر از تیم‌هایی است که مستقیما به لیگ دسته دوم آلمان سقوط کرده است. فرایبورگ نیز در رده ۱۳ جدول نهایی قرار گرفت.

  • ماینتس ۴ − هوفن‌هایم ۲

یکی از دیدارهای پرهیجان هفته آخر بوندس‌لیگا پیکار ماینتس مقابل هوفن‌هایم بود. هوفن‌هایم تا دقیقه ۶۶ بازی ۲ بر صفر از میزبان خود جلو بود، اما ماینتس توانست ورق را برگرداند و چهار بار دروازه هوفن‌هایم را باز کند. گل‌های سوم و چهارم ماینتس در فاصله‌ای کوتاه در واپسین لحظات این دیدار به ثمر رسیدند. هوفن‌هایم در پی این نکامی از حضور در رقابت‌های لیگ اروپا در فصل آینده بازماند.

  • شالکه صفر − اشتوتگارت صفر

دیدار شالکه و اشتوتگارت در آخرین هفته بوندس‌لیگا تنها پیکاری بود که در آن هیچ گلی رد و بدل نشد. اشتوتگارت رتبه ۱۶ جدول نهایی را به خود اختصاص داد و هنوز هم از شانس ماندن در لیگ دسته اول برخوردار است، مشروط بر آن که دیدار رفت و برگشت مقابل تیم سوم لیگ دسته دوم را با موفقیت پشت سر گذارد.

  • فورتونا دوسلدورف ۲ − هانوفر یک

یکی از تیم‌هایی که در این فصل نمایش خوبی ارائه کرد، فورتونا دوسلدورف بود که پس از مدت‌ها انتظار به جمع دسته‌اولی‌ها پیوست. دوسلدورف در آخرین دیدار با نتیجه ۲ بر یک هانوفر را مغلوب کرد و در نهایت نیز رتبه دهم جدول را به خود اختصاص داد. هانوفر در پایان فصل در قعر جدول قرار گرفت و به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

کد خبر 440885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha