همشهری آنلاین: مقامات آمریکایی به هواپیماهای مسافربری که بر فراز منطقه خلیج فارس پرواز می‌کنند، درباره خطر «شناسایی نادرست» هشدار دادند.

Dubai

به گزارش الجزیره این هشدار بوسیله «سازمان هوانوردی فدرال» آمریکا (FAA) که روز شنبه ۲۸ اردیبهشت از طریق مجاری دیپلماتیک در کویت و امارات ارسال شده است، بر خطرات تنش‌های جاری بر پروازهای تجاری در منطقه خلیج فارس تاکید کرده است.

بیانیه FAA می‌گوید همه هواپیماهای مسافربری که بر فراز آب‌های خلیج فارس و دریای عمان پرواز می‌کنند، لازم است از «بالا گرفتن فعالیت‌های نظامی و افزایش تنش‌های سیاسی» آگاه باشند.

این بیانیه بر خطر بالقوه اشتباه محاسبه یا شناسایی نادرست عملیات هوایی غیرنظامی تاکید می‌کند.

این بیانیه همچنین می‌گوید هواپیماهای مسافربری ممکن است دچار تداخل ابزارهای ناوبری و مختل شدن وسیله‌های ارتباطی‌شان شوند.

خلیج فارس یک مسیر عمده در سفرهای هوایی شرق-غرب در صنعت هواپیمایی است. فرودگاه بین‌المللی دوبی در امارات یکی از شلوغترین فرودگاه‌ها از لحاظ پروازهای بین‌المللی است.

ظاهرا این هشدار با واقعه‌ ۳۰ سال پیش ساقط کردن پرواز ۶۵۵ هواپیمای مسافربری ایران ایر به مقصد دوبی بوسیله ناو آمریکایی یواس‌اس وینسنس در جریان عملیات نظامی آمریکا بر ضد ایران مرتبط است.

همزمان بیمه لویدز لندن نیز درباره افزایش خطر کشتیرانی هشدار داده است.

کد خبر 440830

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha