همشهری آنلاین: به گزارش دو رسانه آلمانی هاینس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش به یک نفر وعده داده است که در قبال کمک به پیروزی حزب او در انتخابات، قراردادهای کلان دولتی دریافت می‌کند. اپوزیسیون خواهان انتخابات زودرس شد.

هاینس کریستیان اشتراخه

به گزارش دویچه وله، روز شنبه، ۲۸ اردیبهشت (۱۸ مه) هفته‌نامه "اشپیگل" و روزنامه "زود دویتچه" از ویدئویی گزارش دادند که در آن، مذاکره هاینس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش و رهبر حزب راست افراطی "آزادی" این کشور، با زنی که خود را متعلق به یک خانواده ثروتمند روس جا زده ظبط شده است.

دو نشریه آلمانی احتمال می‌دهند که کسی یا کسانی برای رهبران "حزب آزادی" که مدعی دفاع از "اخلاقیات" و ارزش‌های سنتی اتریش است تله گذاشته‌اند.

در این ملاقات سری که در ژوئیه ۲۰۱۷، چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی اتریش، در جزیره ابیزا صورت گرفته، یوهان گودنوس، رئیس فراکسیون "حزب آزادی" در پارلمان نیز حضور داشته است.

حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات اتریش از این واقعه به عنوان "بزرگ‌ترین رسوایی" در تاریخ معاصر این کشورنام برد.

حزب لیبرال "نئوز" خواهان انحلال دولت ائتلافی و برگزاری انتخابات زودرس شد.

صدراعظم اتریش قرار است تا شامگاه شنبه در این باره موضع‌گیری کند.

  • سناریوی پیروزی "حزب آزادی"

بر اساس گزارش "اشپیگل" و "زود دویتچه" زن به‌اصطلاح روس به اشتراخه گفته است که قصد دارد ۲۵۰ میلیون یورو در اتریش سرمایه گذاری کند و بارها تاکید کرده است که این پول می‌تواند "سیاه" باشد.

اشتراخه به غیرقانونی بودن پول توجه نشان نداده بلکه از طرف مذاکره‌اش تقاضای کمک مالی کرده و در این راستا گفته است، کسانی هستند که بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو از راه‌غیرقانونی به "حزب آزادی" کمک مالی می‌کنند؛ به این شکل که پول را به حساب یک انجمن غیرانتفاعی می‌ریزند.

علاوه بر این او از زن به‌اصطلاح روس خواسته است، روزنامه اتریشی "دی کرونن" را بخرد و در آن برای "حزب آزادی" طوری تبلیغ کند که این حزب بتواند پیروز انتخابات شود. او به طرف مذاکره وعده داده است که در مقابل می‌تواند در اتریش به شکل کلان سرمایه‌گذاری کند.

از جمله وعده‌های رهبر "حزب آزادی" اتریش به تاسیس یک شرکت کلان ساختمان‌سازی برای رقابت با شرکت ساختمان‌سازی اتریشی "استرابگ" اشاره شده است.

کارشناسان سیاسی معتقدند که با این رسوایی، از محبوبیت "حزب آزادی" اتریش کاسته می‌شود و این حزب در انتخابات پارلمان اروپا که قرار است روز ۲۶ مه برگزار شود، آرای زیادی را از دست خواهد داد.

کد خبر 440824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha