همشهری آنلاین: مدیر عامل تسلا هشدار داده که تا ۱۰ ماه دیگر این شرکت پولی در اختیار نخواهد داشت، مگر اینکه تغییراتی بنیادین و اساسی در خود ایجاد کند.

ايلان ماسك

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، وی با ارسال ایمیلی خطاب به کارکنان تسلا گفته است باید از اقدامات هزینه آفرین در این شرکت خودداری شود.

در ادامه این نامه آمده که ایلان ماسک و زاک کرکورن مدیر ارشد امور مالی تسلا که به تازگی به این سمت منصوب شده به طور دقیق به بازنگری در هزینه‌های جاری این شرکت می‌پردازند. این بازنگری شامل کلیه پرداخت‌ها، شامل دستمزدها، هزینه سفرها، کرایه‌ها و هرگونه پرداختی خواهد بود که ممکن است خارج از سیستم بانکی انجام شده باشد.

کل درآمد تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار بوده است. اما این شرکت طی همین مدت ۷۰۲ میلیون دلار را هم از دست داده است. مدیران این شرکت به تازگی برای جبران هزینه‌های سرسام آور خود به جمع آوری ۲.۷ میلیارد دلار کمک مالی پرداخته‌اند.

تسلا در سال ۲۰۱۵ نیز بحران مالی مشابهی را پشت سر گذارده بود. اما این برای اولین بار است که ایلان ماسک برای حل این مشکل قصد دارد شخصاً در جزئی‌ترین امور مالی تسلا دخالت کند. این شرکت برای کاهش هزینه‌ها در ژوئن گذشته نیز ۹ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده بود.

کد خبر 440803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha