مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۹ از افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین تا ۲۲ بهمن خبر داد.  

نشست خبري شهردار منطقه 9

به گزارش شهرنوشت، سیدعلی مفاخریان در نشست خبری افتتاح ۱۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۹ با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: منطقه ۹ از گذشته عقب‌ماندگی‌هایی داشت که زمینه‌های توسعه و فعالیت آن برای محرومیت‌زدایی در دو سال گذشته فراهم شده است.

او افزود: در یک سال گذشته اقدامات اجرایی مربوط به ۸۴ پروژه شهری به اتمام رسیده است و ۱۴ پروژه جدید نیز در روز دوشنبه به بهره برداری می رسند. هدف ما افزایش سرانه فضاهای ورزشی، فرهنگی و خدماتی از جمله فضای سبز است. با رویکردهایی که اتخاذ کردیم توانستیم پروژه های درحال اجرای منطقه را به سمت سرزندگی و شادابی سوق دهیم و شهروندان را به مشارکت دعوت کنیم.

مفاخریان با اشاره به این‌که تاکنون بیش از صد میلیارد از ظرفیت اعتبارات برای پروژه ها استفاده شده است، افزود: هزینه و ‌سرمایه‌گذاری بخشی از پروژه با مشارکت بخش های خصوصی بوده است.

شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه زیرگذر استاد معین گفت: بعد از توقف دو سال و نیمه، در سال ۹۶ پروژه مجدداً آغاز شد؛ این پروژه تا پایان ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد. در حال حاضر اقدامات مربوط به بتن ریزی یکی از پل های سه گانه باقی مانده که تا اواخر خردادماه عملیات عمرانی این پل هم به اتمام خواهد رسید.

مفاخریان ادامه داد: بخش شمالی پروژه تونل خیابان آزادی نیز از سال گذشته درحال حفاری است. امید است مجموعه فعالیت های باقی مانده با توجه به محدودیت منابع مالی تا اواخر سال ۹۸ به اتمام برسد.

شهردار منطقه ۹ با تاکید بر ایین‌که دوشنبه ۳۰ اردیبهشت، ۱۴ پروژه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری اطلاعات در منطقه افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: یکی از پروژه ها پارک ۱۴هزار متری است که به شورای شهر پیشنهاد داده‌ایم به نام «سعیده قدس» نامگذاری شو.  او بنیانگذار موسسه محک است. پروژه دیگر مرکز کسب و کارهای شهری است که به عنوان یکی از مراکز ویژه در حوزه شهری آغاز به کار خواهد کرد.  

مفاخریان گفت: پروژه بعدی مرکز فناوری های هوشمند شهری است که ترکیبی از مجموعه استارت اپ هایی که در حوزه شهری کار می‌کنند. با همکاری سازمان اطلاعات و دانشگاه شریف این پروژه نیز آغاز به کار خواهد کرد. اجرای پروژه اندیشه سرای دکتر قریب و مقبرة الشهدا در پارک کوکب به همراه پروژه های مربوط به آسفالت و خدماتی از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه ۹ است.

او تصریح کرد: هزینه ۱۴ پروژه برابر با ۳۶ میلیارد تومان است.

آسیب حاصل از گذردهی آب به پایه های برج آزادی کذب است

مفاخریان در مورد آسیب به پایه‌های برج آزادی تصریح کرد: این‌که گفته می‌شود گذردهی آب به پایه‌های بتنی برج آزادی آسیب می‌رساند یک خبر کذب است. در حال حاضر گذردهی آب در این محدوده وجود ندارد.

شهردار منطقه ۹ همچنین در خصوص آخرین وضعیت پادگان جی گفت: اقدامات مهندسی و اجرایی برای عبور خیابان استاد معین از داخل پادگان به اتمام رسیده و مسیر دیگر عبور بزرگراه یادگار امام به داخل پادگان و انتقال به بزرگراه فتح است که این موضوع دوم به دلیل کمبود اعتبارات در اولویت بعدی قرار گرفته است.  

مفاخریان در ادامه با اشاره به وجود ۲۱ هزار پلاک در بافت فرسوده منطقه ۹ بیان کرد: ۵۰ درصد املاک مسکونی در منطقه بافت فرسوده دارند و منطقه ‌۹ تنها منطقه ای است که بافت نظامی، مسکونی ‌و صنعتی را در کنار هم دارد.

۱۴۶ هکتار از بافت منطقه ۹ فرسوده است

مفاخریان توضیح داد: ۱۴۶ هکتار از بافت منطقه ۹ فرسوده است و این منطقه جایگاه پنجم بافت فرسوده را در میان ۲۲منطقه تهران به خود اختصاص داده است.

شهردار منطقه ۹ در مورد اجرای طرح «مسکن امید» توضیح داد: در منطقه زمینی که متعلق به دولت باشد وجود ندارد، به همین خاطر موضوع مسکن امید در این منطقه اجرا نخواهد شد، اما جایگزین این موضوع تجمیع قطعات ریزدانه بود. با تجمیع قطعات ریزدانه سعی کرده‌ایم سرانه منطقه را افزایش دهیم.

مفاخریان با تاکید بر این‌که بدون تکیه به منابع و بخشنامه‌های دولتی نوسازی بافت‌های فرسوده را انجام داده‌ایم، تصریح کرد: منطقه رتبه دوم را در صدور پروانه به خود اختصاص داده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: یکی از برنامه‌ها اجرای آرای قضایی است و دیگری برنامه‌ریزی برای مهاجرت شغل‌های مزاحم به خارج از منطقه است.  

مفاخریان در مورد معضلات فرودگاه مهرآباد نیز عنوان کرد: سعی می کنیم ساماندهی آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی پروازها را به حداقل برسانیم و به دنبال ایجاد خط متروی فرودگاه تا فرودگاه هستیم.

افتتاح ۳ سینما تا پایان سال/احیای حیات شبانه در میدان آزادی 

او در پایان با اشاره به برنامه‌های آتی منطقه گفت: بنا داریم در سال ۹۸، سه سینما و یک مجموعه آبی و ‌خدماتی در منطقه ایجاد راه اندازی کنیم که تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. واقعیت این است که در منطقه امکانات فرهنگی از جمله سینما وجود ندارد و با احداث این سه سینما به ظرفیت های فرهنگی منطقه افزوده خواهد شد. احیای حیات شبانه در میدان آزادی نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 440796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha