همشهری آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: به زودی و با هدف پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی، ثبت ازدواج در استان، بدون ارائه گواهی انجام آزمایش های ژنتیک برای زوجین، ممنوع خواهد شد.

ثبت ازدواج در خراسان رضوی بدون انجام آزمایش های ژنتیک ممنوع می‌شود

به گزارش تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در جریان بازدید از موسسه خیریه توانبخشی همدم فتح المبین مشهد اظهار داشت: موسسات خیریه با مشارکت خیران بسترهای خوبی را در زمینه نگهداری از معلولان فراهم کرده‌اند و دولت هم در حد توان از این گونه فعالیت‌ها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم کمک‌های خیران و دولت بیش از پیش زمینه مراقبت، آموزش و نگه داری از معلولان را فراهم کند اما با این حال ضرورت دارد که در حوزه پیشگیری از بروز معلولیت‌ها هم اقدامات جدی انجام گیرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: به زودی با هدف پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی، دفاتر ثبت ازدواج را مکلف خواهیم کرد که در صورت ارائه گواهی انجام آزمایش‌های ژنتیک، نسبت به ثبت تقاضای ازدواج متقاضیان اقدام کند.

وی با بیان اینکه این طرح در یکی دیگر از استان‌های کشور با موفقیت اجرایی شده گفت: ممنوعیت ثبت ازدواج در مراجع رسمی قبل از ارائه گواهی انجام آزمایش‌های ژنتیک، قطعا در کاهش معلولیت‌ها موثر خواهد بود لذا با جدیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد. در حال حاضر آزمایش‌های ژنتیک برای متقاضیان در مراکز تعیین شده به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

کد خبر 440719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha