شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

بنیامین شریعتی اشرفی-گرگان - خبرنگار: آخرین اعلام رسمی پلیس آگاهی گلستان حاکی از رشد ۲۳ درصدی جرائم خرد در سال ۹۷ دارد.

پلیس آگاهی گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان در این‌باره می‌گوید: در مجموع کل سرقت‌ها طی سال ۹۷ افزایش ۲۳ درصدی را نسبت به سال ۹۶ شاهد بودیم. همچنین در زمینه کشفیات افزایش ۱۲ درصدی را در سال ۹۷ داشتیم. گرگان و گنبدکاووس به عنوان ۲ شهرستان بزرگ استان گلستان به ترتیب هرکدام ۱۷ درصد و ۱۹ درصد افزایش وقوع سرقت داشتند. سرهنگ «مجتبی مروتی» افزود: از مردم می‌خواهیم تا از نگهداشتن اموال گرانبها و باارزش در منازل خود خودداری کنند. البته تعداد وقوع سرقت در منازل و مغازه تغییری نکرده ولی در سرقت از خودرو ۶۰ درصد افزایش داشتیم. وی با بیان این‌که ۹۵ درصد انگیزه سرقت از خودروها به دلیل سرقت قطعات است، گفت: سرقت به عنف ۱۰ درصد و سرقت موتورسیکلت هم  کاهش داشته است.

  • سرقت احشام

مروتی ادامه داد: در سال  گذشته در زمینه  سرقت احشام ۱۴ درصد افزایش داشتیم و چند باند مهم شناسایی و دستگیر شدند. سرقت احشام معمولا بین ساعات یک بامداد تا ۶ صبح اتفاق می‌افتد. البته آمار ما در این زمینه از دیگر استان‌ها پایین‌تر است. رئیس پلیس آگاهی گلستان درباره سامانه نما بیان کرد: این سامانه یک اپلیکیشن تلفن همراه بوده و توسط ناجا طراحی شده و اموال کشف شده در آنجا بارگذاری می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از شماره سریال کالای خود، آن را پیدا کنند.

  • کاهش ۳ درصدی پرونده‌های قاچاق

مروتی گفت: در سال ۹۷، تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده قاچاق در استان تشکیل شد؛ این در حالی است که در سال ۹۶، تعداد ۴ هزار و ۳۲ پرونده قاچاق داشتیم. ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در سال ۹۶ حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و در سال ۹۷ این رقم به بیش از ۳۷ میلیارد تومان رسید، عنی افزایش ۱۰۰درصدی ارزش ریالی کالای مکشوفه را داشتیم. وی ادامه داد: بیشتر کالاهای قاچاق به داخل استان را لوازم خانگی، مواد مصرفی مانند چای خشک، مواد غذایی و البسه تشکیل می‌دهد و در مقابل، سوخت و منابع جنگلی مانند چوب از جمله کالاهای قاچاق به خارج از استان است. رئیس پلیس آگاهی گلستان اضافه کرد: در سرقت مسلحانه ۷۵ درصد کاهش، تجاوز به عنف ۳۵ درصد و حریق عمدی هم ۳۲ درصد کاهش یافت. جرائم اقتصادی در سال ۹۷ تعداد ۱۱۹ پرونده به ارزش ۲۳۸ میلیارد تومان بود در حالی که در سال ۹۶، تعداد ۹۲ پرونده به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان داشتیم.

کد خبر 440696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha