جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد دانشگاه‌های انگلیس که با کسری بودجه مواجه هستند در عرض یک سال ۷۰ درصد افزایش یافته است.

دانش آموخته

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، هزینه‌های ۳۲ مؤسسه تحصیلات تکمیلی در انگلیس بیشتر از میزان درآمدشان بوده است در حالیکه این تعداد در سال تحصیلی ماقبل ۱۹ موسسه بود.

بنابر اعلام اتحادیه دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس (UCU)، افزایش کسری بودجه در دانشگاه‌های این کشور منجر به کاهش حمایت از کارکنان دانشگاه‌ها و دانشجویان شده است.

سخنگوی اتحادیه دانشگاه‌های بریتانیا که نماینده مؤسسات آموزش عالی این کشور است، می‌گوید: به رغم چالش‌ها و شرایط مالی ناپایدار دانشگاه‌ها با موفقیت در حال اداره کردن مسائل مالی خود هستند.

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انگلیس در حالی افزایش یافته که کسری بودجه مؤسسات تحصیلات تکمیلی نیز با افزایش روبرو بوده است.

ماریا بتول،  یک دانشجوی دانشگاه برادفورد ( Bradford) اظهار کرد: کسری بودجه ۱۲ میلیون پوندی این دانشگاه باعث ایجاد نگرانی در دانشجویان شده و تحصیلات آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.  من واقعاً نسبت به اوضاع مالی دانشگاهم احساس نگرانی می‌کنم زیرا طی دو سال اخیر بیش از ۲۰۰ کارمند دانشگاه تعدیل نیرو شدند. بنابراین حمایت کمتری از دانشجویان صورت می‌گیرد و شرایط تحصیل و یادگیری استرس‌زا و دشوار است.

مت وادوپ از UCU نیز گفت: دانشگاه‌ها به علت افزایش دستمزد، حقوق‌های بازنشستگی کارکنان و شرایط نامعلوم برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دچار کمبود منابع مالی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ از هر چهار دانشگاه انگلیس، یک دانشگاه دچار کمبود منابع مالی شده است که این میزان در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ یک دانشگاه از هر ۱۰ دانشگاه بود.

کد خبر 440665
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha