همشهری آنلاین: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: همه شهرهای استان کرمان و بیش از ۵۰ درصد روستاهای استان کرمان از اینترنت نسل چهارم برخوردارند.

برخورداری 50 درصد روستاهای کرمان از اینترنت نسل چهارم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود الهامی امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات اظهار داشت: در چند سال اخیر با همه زیرساخت‌هایی که در بخش فناوری اطلاعات ایجاد کردیم، توانستیم یک جهش قابل توجهی در بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی استان وجود آوریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: در چند سال اخیر تعداد ۲ هزار و ۷۷۱ روستا که اصلا هیچ دسترسی به اینترنت نداشتند از اینترنت نسل چهارم برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه در خانه‌های بهداشت و مساجد ۷۳۳ مودم رایگان توزیع شده است، گفت: مردم به دلیل عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی اینترنت در روستاهای خود از آن استفاده نمی‌کردند و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها موظف هستند در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

الهامی عنوان کرد: همه فکر می‌کنند تلفن ثابت را تنها مخابرات واگذار می‌کند و یک‌هزار و ۴۰۴ روستا که هیچ نوع ارتباطی نداشتند ما توانستیم تلفن ثابت را تحویل آنها دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه شهرهای استان کرمان از نسل چهارم اینترنت برخوردارهستند، ابراز داشت: بیش از ۵۰ درصد روستاهای استان کرمان از اینترنت نسل چهارم برخوردارند و تا پایان سال جاری یک‌هزار و ۲۰۸ روستای استان کرمان به اینترنت نسل چهارم متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سال‌ها طول کشید تا  رومینگ بین اپراتورها در استان کرمان برقرار شد و اکنون در ۸۰ درصد جاده‌های استان رومینگ برقرار شده و بخش‌های زیادی از نقطه‌های کور جاده‌ها را پوشش داده‌اند.

الهامی گفت: در سفر آذرماه سال ۹۶ وزیر ارتباطات به استان کرمان مصوبات خوبی داشتیم که یکی از این مصوبات ۸۸ سایت اپراتورهای تلفن همراه بود که تاکنون تنها ۳۲ ایستگاه با تامین برق، جاده قابل دسترسی و آب راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: ۸۵ خودپرداز پست بانک را در ۸۵ روستای دورافتاده استان کرمان نصب کردیم تا افراد در این روستاها از آخرین فناوری بانکداری الکترونیک استفاده کنند و درصدد هستیم این تعداد را تا پایان سال جاری افزایش دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از سایت‌های ما زیرساخت اصلی آنها فیبر نوری نیست، گفت: شبکه انتقال بین سایت‌ها اکثرا رادیویی است که تحت تاثیر مسائل آب و هوایی و حوادث طبیعی و انسانی قرار دارد.

الهامی بیان داشت: از وزیر ارتباطات مجوز اجرای ۳۷۶ کیلومتر فیبر نوری گرفته‌ایم‌ و طی ماه آینده عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار که مخابرات است، شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در لایه زیرساخت شبکه فیبر نوری مشکل نداریم، بیان داشت: زیرساخت اصلی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات است و بیش از ۸۰ درصد شبکه ملی اطلاعات در کشور فعال شده و تا پایان سال طبق ابلاغ وزیر باید مابقی را فعال کنیم.

الهامی با اشاره به اینکه بیش از ۷ میلیارد تومان برای تولید محتوای الکترونیک تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کنیم، گفت: ۴۰ استارت‌آپ داریم که آن‌ها را حمایت می‌کنیم و زیر مجموعه پارک علم و فناوری نیستند.

الهامی در زمینه اولتیماتوم وریر ارتباطات در زمینه فراهم ساختن زیرساخت‌های سایت‌های اپراتور تلفن همراه در استان کرمان بیان داشت: با مواضع و مبالغی که شهرداری پیش رو گرفته قطعا توسعه بخش آی‌سی‌تی در استان متضرر خواهد شد و تحت تاثیر عوارضی که شهرداری اعلام کرده قرار گرفت.

کد خبر 440636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha