همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهم‌ترین دستاورد جشنواره هنرهای دیجیتال تشویق نهادها و دستگاه‌ های اجرایی به همکاری و تعامل با هنرمندان در خلق و بهره‌ برداری از ظرفیت‌ های عظیم هنرهای دیجیتال در عرصه‌ اجتماع است.

جشنواره هنرهای دیجیتال پل ارتباطی هنرمندان و جامعه است

به گزارش روز پنجشنبه وزارت علوم ، غلامرضا غفاری در نشست مشترک اعضای شورای سیاست‌ گذاری و ستاد برگزاری جشنواره عنوان کرد: به همان نسبت که همکاران وزارت کشور به فکر بهره برداری از ظرفیت هنر و هنرهای دیجیتال در معرفی و رفع مشکلات اجتماعی افتاده و در برگزاری این دوره از جشنواره مشارکت کردند، سایر نهادها و دستگاه‌ ها نیز باید متوجه اهمیت مشارکت در این مسئله باشند.

وی اهمیت و نقش روزافزون فناوری‌ های دیجیتال و نیز نقش رو به گسترش آن‌ها را در خلق آثار فرهنگی و هنری معاصر یادآور شد و گفت: با اذعان به همه محدودیت‌های مالی و زمانی، امید است برگزاری نشست‌ های علمی و اختتامیه زمینه‌ای برای برگزاری بهتر دوره‌های آتی باشد.

در ادامه نشست محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جانشین رئیس جشنواره ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دانشگاه هنر تهران به‌ عنوان متولی برگزاری جشنواره، افزود: در ماه‌ های اخیر نزدیک به بیست برنامه علمی و فرهنگی برگزار شد و اختتامیه جشنواره هنرهای دیجیتال می‌تواند حسن ختامی بر آن‌ها باشد.

وی با اشاره به استقبال گسترده از این جشنواره، اظهار داشت: از ابتدا مشخص بود که در این فرصت محدود امکان دستیابی به یک تعریف مشخص در خصوص هنرهای دیجیتال وجود ندارد و درنتیجه این مسئله محدوده دریافت آثار باز گذاشته شد؛ این محدودیت از یک سو فرصتی جهت دریافت طیف متنوعی از آثار را فراهم کرد.

غفاری به آسیب ‌های دیگر محدودیت زمانی اشاره کرد و افزود: در این دوره امکان شناسایی هنرمندان جوان و سفارش آثار، به خصوص در بخش موضوعی، (بخش آسیب‌های اجتماعی) فراهم نشد؛ بدین ترتیب تعداد آثار رسیده به بخش آزاد بیش ‌تر از آثار رسیده در بخش موضوعی است.

وی ادامه داد: بی تردید در دوره‌های آتی برگزاری جشنواره با بهره گیری از تجربیات این دوره و بانک اطلاعاتی از هنرمندان و عرصه‌های فعالیت هنر دیجیتال، شاهد استقبال گسترده ‌تری خواهیم بود.

یادآور می شود، نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به همت دانشگاه هنر و حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت کشور برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره آثار خود را در دو بخش موضوعی آزاد و آسیب‌ های اجتماعی تا اول خرداد ماه سال جاری در پایگاه اطلاعاتی جشنواره به نشانیwww.digitalartfestival.ir بارگذاری کنند.

کد خبر 440624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha