همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی یکی از اولویت‌های مهم سیستم بانکی را به طور هدفمند تأمین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی دانست و گفت: بانک‌ها با شناختی که از واحدهای تولیدی فعال و موثر کشور دارند، نسبت به پشتیبانی از آنها اقدام کنند.

بانک ها سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را تامین می کنند

به گزارش بانک مرکزی ایران، عبدالناصر همتی در جمع مدیران عامل بانک‌های کشور با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری افزود: واحدهای تولیدی موانع متعددی در مقابلشان هست که بدون رفع آنها، به طور صرف تأمین نقدینگی مشکل راحل نمی کند بنابراین بانکها بایستی با شناختی که از واحدهای تولیدی دارند نسبت به تأمین سرمایه درگردش واحدهای فعال و نیازمند اقدام کنند.

رییس کل بانک مرکزی روند اصلاح بانکی را علیرغم پیچیدگی این کار و حساسیت آن خوب توصیف کرد و اظهارداشت: امیدواریم با مجوزهای دریافتی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه به نتایج خوبی برسیم.

همتی با اشاره به اختصاص پنج هزارمیلیارد تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت هفت تا 15ساله برای بخش کشاورزی و مسکن مناطق سیل زده ازمدیران بانک ها خواست در پرداخت سهمیه های تعیین شده، سرعت ببخشند و بانک مرکزی نیز از نظر اعتباری از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

دراین جلسه مدیران بانک ها نیز درباره ضرورت احیای کانون بانک ها، مسئله نحوه تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها، موضوع رمزهای یکبار مصرف، مسایل مربوط به واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانکها و سایر موارد نظرات خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد پیگیری لازم جهت حل و فصل مطالب مذکور انجام گیرد.

کد خبر 440621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha