پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان حزب راستگرای حاکم بر پارلمان اتریش قانونی را به تصویب رساندند که به موجب آن استفاده از حجاب در دبستان‌های این کشور ممنوع خواهد شد. جامعه مسلمانان اتریش قانون جدید را "بی‌شرمانه" و "تاکتیکی تفرقه‌افکنانه" خواند.

با تصویب پارلمان، حجاب در دبستان‌های اتریش ممنوع شد

نمایندگان پارلمان اتریش روز چهارشنبه ۱۵ مه قانونی را به تصویب رساندند که به موجب آن استفاده از حجاب در دبستان‌های این کشور ممنوع خواهد شد.

این طرح توسط حزب راستگرای حاکم به پارلمان ارائه شده بود. اگرچه در متن قانون مصوب، نامی از اسلام نیامده است و تنها اعلام شده که این ممنوعیت شامل «لباس ایدئولوژیک یا مذهبی» است که با پوشاندن سر مرتبط باشد، اما نمایندگان متعلق به هر دو حزب عضو ائتلاف حاکم تصریح کرده‌اند که این قانون روسری اسلامی را هدف گرفته است.

دولت گفته است پوشش سر گروه‌های مذهبی سیک‌ها و یهودیان از این قانون استثنا شده‌اند، زیرا قانون به اشیایی اشاره دارد که «تمام سر یا بخش عمده‌ای از آن را می‌پوشانند.»

جامعه مسلمانان اتریش قانون جدید را «بی‌شرمانه» و «تاکتیکی تفرقه‌افکنانه» خوانده است، با این حال اعلام کرده که این قانون تنها شمار معدودی از دختران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نمایندگان مخالف این طرح در پارلمان می‌گویند که قصد دولت بیش از اینکه صلاح کودکان باشد، ارائه چهره‌ای مثبت از خود در سرخط خبرهاست.

دو حزب ائتلاف راستگرای حاکم، حزب آزادی اتریش و حزب خلق اتریش، در سال ۲۰۱۷ میلادی با وعدۀ اجرایی کردن سیاست‌های ضدمهاجرتی به قدرت رسیدند.

کد خبر 440618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha