چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات مکزیکی با افزایش دود ناشی از آتش‌سوزی‌های طبیعی در نزدیکی مکزیکوسیتی، یکی از پرجمعیت‌ترین اَبَرشهرهای (مگالاپلیس) جهان که سطوح آلودگی را به مرز خطرناک برای انسان رسانده است، وضعیت زیست محیطی را اضطراری اعلام کردند.

اعلام وضعیت اضطراری آلودگی هوا در مکزیک

به گزارش ایسنا، مقامات زیست محیطی مکزیک به ساکنان مکزیکوسیتی توصیه کرده‌اند تا از فعالیت‌های خارج از خانه و ورزش کردن خودداری کرده و در خانه‌هایشان با درها و پنجره‌های بسته بمانند. هم‌چنین به ویژه به گروه‌های حساس از جمله نوزادان و کودکان، سالمندان و بیماران توصیه شده تا مطلقا از خانه خارج نشوند.

فرماندار محلی این شهر هم‌چنین از محدودیت عبور و مرور وسایل نقلیه در بیشتر ساعات امروز (چهارشنبه) در شهر خبر داد.

پایتخت مکزیک، مکزیکوسیتی ۹ میلیون نفر جمعیت داشته و مکزیکوی سیتی بزرگ که به ناحیه‌ای وسیع‌تر از خود شهر مکزیکوسیتی اطلاق می‌شود، بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

کمیسیون زیست محیطی این اَبَرشهر هفته گذشته پس از این که میدان دید شهر به دلیل خاکستر و دوده‌هایی که شهر را فرا گرفته‌اند به شدت کاهش یافت، تحت فشار قرار گرفت. آب و هوای خشک در وقوع آتش‌سوزی‌های اطراف شهر نقش داشته است.

آلودگی هوای مکزیکوسیتی به حدی شدت یافته که میزان ذرات ریز موسوم به PM۲.۵ به ۱۵۸ میکروگرم به ازای هر متر مکعب هوا رسیده و این در حالیست که میزان ذرات PM۲.۵ توصیه‌ای سازمان جهانی بهداشت طبق دستورالعمل استاندارد کیفیت هوا زیر ۲۵ میکروگرم به ازای هر متر مکعب هوا است.

آلودگی هوای مکزیکوسیتی که پیش‌تر به طرز رسوایی‌آوری مهلک برشمرده می‌شد، از اواخر دهه ۹۰ میلادی بهبود یافت اما در سال‌های اخیر نشانه‌های جدیدی از نامناسب شدن دوباره کیفیت هوا در این منطقه دیده می‌شود.

بنابر گزارش رویترز، مقامات زیست‌ محیطی مکزیک هم‌چنین از ساکنان و شرکت‌های تجاری خواسته‌اند تا در حین این که مقامات با آتش‌سوزی‌های متعدد رخ داده در مکزیکوسیتی و نواحی اطراف آن مقابله می‌کنند، نقش خود را در کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مانند کاهش استفاده از خودروها ایفا کنند.

کد خبر 440497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha