همشهری آنلاین: به لطف تضعیف رقبای عمده، دلار در معاملات روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت یکه‌تاز بازارهای ارزی بود.

ارز

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: با انتشار اخباری از احتمال از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا و دیدار رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰، دلار در محدوده حمایتی قرار گرفت. نیک ویدال، کارشناس ارزی در مؤسسه "راکوتن سکیوریتیز" گفت: سرمایه‌گذاران به نظارت مستمر بر نرخ‌های برابری ارز ادامه می‌دهند، فشار بر یوان و دلار استرالیا، آنها را به سمت خرید دلار سوق داد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۷.۵۴۲ واحد رسید. اکنون معامله‌گران منتظر انتشار آمار مربوط به اروپا و چین برای ارزیابی مسیر آینده رقبای دلار هستند.

پس از آن که معاون نخست وزیر ایتالیا از احتمال رعایت نکردن محدودیت‌های بودجه‌ای اتحادیه اروپا توسط این کشور خبر داد، ارزش یورو در برابر دلار کاهش یافت و یورو با عقب‌نشینی به ۱.۱۲۰۳ دلار به سختی موفق به حفظ کانال ۱.۱۲ دلاری شد. در استرالیا نیز هر دلار این کشور با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۰.۶۹۲۸ دلار آمریکا کاهش یافت. این نرخ پایین‌ترین نرخ برابری دلار استرالیایی در برابر همتای آمریکایی‌اش از ماه ژانویه محسوب می‌شود.

دلار در برابر ین ژاپن نیز صعودی بود و با افزایش ۰.۰۵ درصدی خود را به ۱۰۹.۵۶ ین رساند.

در برابر سایر ارزها، هر دلار به ازای ۷۰.۲۴۷۹ روپیه هند، ۱.۳۴۶۳ دلار کانادا، ۱.۳۶۸۲ دلار سنگاپور، ۱.۰۰۸۸ فرانک سوئیس، ۴.۱۷۳ رینگیت مالزی و ۶.۸۷۳۳ یوان چین مبادله شد.

هم چنین به دنبال گزارش بانک آمریکایی "گلد من ساکس" از احتمال برکناری ترزا می، نخست وزیر انگلیس توسط مجلس این کشور بر سر مساله برگزیت تا ماه ژوئن، هر پوند به ۱.۲۹۱ دلار کاهش یافت.

کد خبر 440478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha