ساراجعفرزاده‌-خبرنگار: هنوز در برخی از معابر و محله‌های منطقه ۱۵ مشکل سد معبر همچنان پابرجاست. یکی از این مشکلات در بلوار قائم(عج)، از معابر مهم و پر تردد محله مسعودیه دیده می‌شود و شهروندان خواستار ساماندهی آن هستند.

بلوار قائم

مسیر شمال به جنوب بلوار قائم(عج) در سیطره مغازه‌هایی با ابعاد کوچک قرار گرفته و به بیان ساده‌تر به بنگاه‌های دلالی خودرو تبدیل شده‌است. این واحدهای صنفی شباهتی به نمایشگاه‌های خودرو ندارند و به همین دلیل نمی‌توان آنها را نمایشگاه خودرو نامید زیرا خودرویی داخل مغازه دیده نمی‌شود. «سیدرضا باقری» رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه ۱۵ دراین‌باره می‌گوید: «براساس قانون برای فعالیت صنفی یک واحد تجاری مالک باید جواز کسب داشته و مساحت آن واحد باید براساس قوانین مناسب باشد. این درحالی است که در بلوار قائم(عج) مغازه‌های ۲۰ تا ۴۰ مترمربعی معاملات خودرو وجود دارند که بسیاری از مالکان این مغازه‌ها تعداد زیادی خودرو را در پیاده‌رو مقابل مغازه و در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و مانع رفت‌وآمد شهروندان در پیاده‌روها می‌شوند.

این بی‌نظمی و اختلال در ساعات اوج شلوغی یعنی از ساعت ۱۷ عصر به بعد شدت می‌گیرد از طرفی عده‌ای از اهالی با خودرو در این محور تردد می‌کنند. خودروها به‌صورت دوبله در مقابل این واحدهای صنفی برای خرید و فروش پارک می‌کنند و عملاً بلوار قائم(عج) بسته می‌شود. » او ادامه می‌دهد: «تاکنون شهرداری منطقه تعداد زیادی از این واحدهای صنفی متخلف را شناسایی کرده و با گرفتن رأی‌ بند۲۰ اقدام به پلمب مغازه و جمع‌آوری کسب و کارشان کرده اما این اقدام نیز کارساز نبوده است. از این‌رو برای دستیابی به نتیجه مطلوب برای رفع سدمعبر این گروه باید اتحادیه صنف مربوطه در این زمینه دخالت کند و دستگاه‌های مرتبط پاسخگو و همراه باشند. »

کد خبر 440474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha