ساراجعفرزاده-خبرنگار:هوای گرم بهاری با حضور پرشور شهروندان گرم‌تر شده و زن و مرد برای شرکت در افتتاحیه مرکزی آمده‌اند که قرار است سهم بزرگی در ارتقای سرانه‌های فرهنگی و هنری محله‌شان داشته باشد.

محله شیرین دخت

«شیرین دخت» نام مرکزی محله‌ای است که شهرداری منطقه ۱۵ آن را در محله کم‌برخوردار مینابی ایجاد کرده و به دلیل نزدیکی این مرکز به بقعه امامزاده «سیده‌ملک‌خاتون» «شیرین‌دخت» نام گرفته است. مرکزی که برای ایجاد آن ۳۰‌پلاک تملک شده تا خانواده‌ها اوقات فراغت خود و فرزندانشان را با حضور در این مکان سپری کنند.

وحیدرضا محمدی-شهردار منطقه ۱۵

از خیابان سید جوادی در محله مینابی که عبور کنید، چند قدم بعد می‌توانید به مرکز محله‌ای مینابی برسید. از دور صدای همهمه و بازی کودکان فضای محله را پرکرده و ناگفته پیداست از اینکه مرکزی برای پرکردن اوقات فراغتشان ایجاد شده خوشحال هستند. جمعیت بسیار زیادی برای افتتاح این طرح خدماتی و تفریحی حضور دارند. عده‌ای از کودکان در زمین رنگی مشغول بازی و عده‌ دیگری طنابی در دست دارند و مشغول طناب‌کشی هستند. در این میان لبخند رضایت خانواده‌هایی را می‌بینیم که از دور نظاره‌گر بازی و شادی فرزندانشان هستند. چند شهروند معلول نیز با ویلچر به راحتی وارد این مرکز شده و به جمعیت حاضر اضافه می‌شوند. چون این مرکز برای معلولان و توان‌یابان هم مناسب‌سازی شده است. آنها هم از این اقدام خشنود و راضی هستند.

  • ارتقای سرانه‌های بافت فرسوده

پیش از این نبود مرکزی به‌عنوان پاتوق اوقات فراغت در محله مینابی بسیار محسوس بود. به همین دلیل مدیران شهری آستین همت را بالا زدند و به‌رغم مشکلات اقتصادی این مرکز را ایجاد کردند. «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه ۱۵ دراین‌باره می‌گوید: «ساخت نخستین مرکز محله‌ای «شیرین‌دخت» در محله کم‌برخوردار مینابی از سال گذشته آغاز و این مرکز با هدف ارتقای سرانه‌های فرهنگی و کیفیت زندگی در بافت فرسوده ایجاد شده‌است. مجموعه شیرین‌دخت ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت دارد که ۳۰۰‌مترمربع این محله زیربنای آن است. دراینجا امکاناتی نظیر کتابخانه و لابراتوار آموزشی هم ایجاد شده‌است. فضای بیرونی مجموعه تلفیقی از معماری مدرن و به‌صورت هشت ضلعی طراحی و مبلمان شهری و آلاچیق برای رفاه شهروندان جانمایی شده‌است. قرار است مراکز محلی دیگری نیـــز در محله‌های کم‌برخوردار مانند محله اتابک در آینده ایجادشود. » 

  • استفاده ازظرفیت‌های نهفته 
اکبر مختاری-معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۵

وجود مراکز فرهنگی و تفریحی در محله‌ها می‌تواند باعث ظهور استعدادهای مختلف ورزشی، علمی و فرهنگی شود. «اکبر مختاری» معاون اجتماعی و فرهنگی شـــهردار منطقه ۱۵ دراین‌باره می‌گوید: «در برخی از محله‌ها اهالی امکان استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در محله خود را ندارند درحالی که در محله‌های کم برخوردار نخبه‌های علمی و استعدادهای ورزشی بسیاری وجود دارند که به دلیل نبود مراکز فرهنگی و کشف نشدن استعدادهایشان از رسیدن به مراتب بالاتر محروم می‌مانند. » او می‌افزاید: «مرکز شیرین‌دخت می‌تواند با ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی در میان اهالی محله مینابی در شناخت نخبگان در هر حوزه‌ای، تأثیر بسزایی در ظهور استعدادهای فرهنگی، ورزشی و... داشته باشد. این مرکز قرار است توسط معتمدان محلی و اهالی محله اداره شود. امیدواریم بتوانیم با مشارکت‌های بین سازمانی و استفاده ازظرفیت‌ محله‌ها، تعداد مراکز فرهنگی محله را افزایش‌دهیم. »

کد خبر 440455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha