همشهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور مسئولان در کنار مردم نباید تنها به تبلیغات و شعار خلاصه شود، مردم انتظار دارند سختی هایی را که آن ها متحمل می شوند را نیز در زندگی شخصی مسئولان و خانواده های آنان مشاهده کنند که بدون همراهی عملی مسئولان، تحمل این شرایط برای مردم تبعیض آمیز و دشوار خواهد بود.

محسن هاشمي، عكس از حسين تهراني

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر حضور ائمه جمعه و روحانیون شهرستان آق قلا را در صحن شورای اسلامی شهر تهران گرامی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که امروز کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم است گفت: حضور مسئولان در کنار مردم نباید تنها در تبلیغات و شعار باشد، اگر مردم قرار است در سختی تامین معاش و زندگی روزمره خود باشند، انتظار دارند این سختی را در زندگی شخصی مسئولان و خانواده‌های آنان نیز مشاهده کنند و بدون همراهی عملی و واقعی مسئولان، تحمل این شرایط برای مردم تبعیض آمیز و دشوار خواهد بود.

او با یادآوری ایام وفات همسرگرامی پیامبر اسلام، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گفت: نقش خدیجه (س) در حفظ و تثبیت اسلام نقشی کلیدی است که متاسفانه به آن کم تر پرداخته می شود.

هاشمی اضافه کرد: ایشان نخستین شخصیت زن و بانوی اسلام است که به پیامبر گروید و تا روز پایانی حیات خود، تمام وجودش را وقف اسلام و پیامبر اکرم کرد و تکریم و احترام بی‌نظیری که توسط رسول خدا به ایشان می‌شد، نشان‌دهنده جایگاه بلند و قابل احترام زن در جامعه اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در شرایطی که هنجارهای سخت عرب جاهلی و نظام قبیله‌ای، نقش زن را بسیار محدود و نازل کرده بود، خدیجه (س) به عنوان یک زن پیشرو، شجاع و سخاوتمند حصار جامعه طبقاتی و منحط آن زمان را درهم شکست، افزود: ایشان در آن زمان به الگویی برای همه زنان عالم از جمله دختر ایشان فاطمه سلام الله علیها تبدیل شد.

وی ادامه داد: ازدواج پیامبر با خدیجه که زنی ثروتمند و از ثروتمندان قریش محسوب می شد، نشان دهنده پوچ بودن ادعای سرمایه ستیز و ضدثروت بودن اسلام است و ایشان تا روزی که امکان داشت به تجارت و کسب و کار و بازرگانی می‌پرداخت و در زمان نیاز اسلام، تمام دارایی خود را در حمایت از شوهر و پیامبر خود هزینه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: سال های پایانی عمر خدیجه سلام الله علیها در شرایط سخت شعب ابی‌طالب که به دلیل تحریم ظالمانه اسلام توسط کفار و مشرکین در مکه سپری شد و حضرت خدیجه با تحمل این شرایط سخت طی حدود چهارسال، اندکی پس از خروج از شعب ابیطالب به دلیل ضعف و بیماری درگذشت.

هاشمی خاطر نشان کرد: حضور خانواده پیامبر و همسر ایشان در شرایط سخت تحریم شعب ابی‌طالب در کنار مسلمانان، قوت قلب بزرگی بود که نشان می‌دهد خدیجه به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان جزیره العرب مانند مسلمانان عادی، زندگی می‌کرد و این مجاهدت بزرگ موجب پایداری مسلمانان شد.

کد خبر 440329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha