سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارشی جدید از بوکنت کانادا نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور به جای موضوع و محتوای کتاب‌ها بیشتر به نویسندگان آنها علاقه نشان می‌دهند.

در كانادا نويسندگان از كتابها محبوب‌ترند

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از پابلیشرزویکلی،  بوکنت (BNC) سازمانی غیرانتفاعی وابسته به دپارتمان میراث فرهنگی کانادا است که در سال ۲۰۰۲ با هدف تامین نیازهای آموزشی و تکنولوژی برای ناشران این کشور تاسیس شد. این سازمان از زمان تاسیس خود خدمات بسیاری در حمایت از ناشران این کشور انجام داده است.
 
این سازمان در آخرین گزارش خود می‌گوید نزدیک به ۶۰درصد از مردم کانادا به جای موضوع کتاب به نویسنده آن علاقه نشان می‌دهند. اکثر مردم دوست دارند آثاری از مهاجران و اقلیت‌ها بخوانند تا اینکه نوشته‌هایی از سفیدپوستان مطالعه کنند.
 
طبق آمارهای بوکنت مردم کانادا به نوعی بیشتر از عنوان کتاب‌ها به نویسنده کتاب‌ها علاقه نشان می‌دهند و دوست دارند داستان‌هایی درباره مذاهب و آدام و رسوم متنوع از کشورهای مختلف جهان بخوانند.
 
در مطالعه میدانی سازمان کانادایی در سال ۲۰۱۸ بیشتر خوانندگان کتاب‌های منتشر شده در این کشور می‌گویند اگر به کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان مهاجر دسترسی داشته باشند آنها را به کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان بومی ترجیح می‌دهند.
 
در نظرسنجی از خریداران کتاب‌های داستانی معلوم شد حدود یک سوم از کتاب‌ خوانان اعتقاد دارند دسترسی به کتاب‌هایی با موضوع اقلیت‌ها و موضوعات متنوع در کشورشان سخت است و بیشتر ناشران کتاب‌هایی از نویسندگان سفیدپوست منتشر می‌کنند.

کد خبر 440325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha