سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به علت بارش‌های فصلی و رگباری طی روزهای آتی در بیشتر مناطق کشور احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و دره رودها در نقاط مختلف کشور وجود دارد از این‌ رو به شهروندان توصیه می‌شود تا از عبور از این مناطق احتیاط لازم را داشته و از اسکان در مسیل‌ها خودداری کنند.

هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی گفت‌: پیش‌بینی شده که احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری در برخی از مناطق کشور رخ دهد.

وی گفت: امروز، ۲۴ اردیبهشت در برخی از نقاط سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی انتظار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای موقتی رخ خواهد داد.

وی گفت: چهارشنبه علاوه بر این مناطق بارش‌، در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز، قزوین، سمنان، برخی نقاط استان‌های مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان این شرایط را خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: همچنین پنج‌شنبه علاوه بر این مناطق در مناطقی از شمال غرب و غرب این بارش‌ها پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در شرق استان تهران، نیمه غربی سمنان رخ می‌دهد و چهارشنبه در شرق استان تهران، غرب و شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال فارس، جنوب اصفهان، نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم احتیاط لازم را در عبور و توقف در مناطق کوهستانی داشته باشند و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

  • گرد و غبار در سیستان و بلوچستان

گودرزی گفت: امروز به علت وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان شاهد بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود، همچنین با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق وقوع گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

  • وزش باد و گرد و خاک در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران، امروز در برخی از ساعات ابری و همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به‌ویژه در شب خواهد بود که احتمال وقوع گرد و خاک نیز وجود دارد. همچنین احتمال رخداد تگرگ در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی گفت: کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۹ بود و بیشینه دمای آن به ۳۰ درجه می‌رسد اما آخر هفته هوا در تهران تا حدودی خنک‌تر می‌شود.

گودرزی اظهار داشت: شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر و اهواز ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 440314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha