سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوریس دی که از محبوب‌ترین ستاره‌های هالیوود در دهه‌های میانی هزاره دوم بود و با «حرف‌های محرمانه اتاق خواب» در ۱۹۵۹ نامزد اسکار شد، در ۹۷ سالگی در خانه خود در کالیفرنیا از دنیا رفت.

دوريس دي بازيگر آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر و خواننده محبوب نخستین بار در موزیکال عاشقانه «عشق میان دریا» در ۱۹۴۸ به کارگردانی مایکل کورتیز مقابل دوربین رفت. گفته می‌شود کورتیز چنان تحت تأثیر آزمون بازیگری دی قرار گرفته بود که آخرین لحظه او را به بتی هاتن ترجیح داد.

«رویای من از آن توست» در ۱۹۴۹، «مرد جوان با یک ترومپت» در ۱۹۵۰ با کرک داگلاس و «چای برای دو نفر» در ۱۹۵۰ از دیگر فیلم‌های موفق دی بودند که البته در زندگی شخصی به اندازه فعالیت حرفه‌ای موفق نبود. او چهار بار ازدواج کرد و با پشت سر گذاشتن یک دعوای حقوقی بسیار سخت نشان سینما و موسیقی را بهتر از زندگی کردن بلد است. از جمله همبازی‌های سرشناس دی می‌توان به راک هادسن، کری گرانت و جیمز گارنر اشاره کرد.

بازی در تریلر «مردی که زیاد می‌دانست» به کارگردانی آلفرد هیچکاک در ۱۹۵۶ مقابل جیمز استوارت از تجربه‌های موفق این بازیگر محبوب بود که در آن یک ترانه برنده اسکار هم اجرا کرد. او آخرین بار در ۱۹۶۸ در فیلم «با شماره شش کلوچه می‌خوری» مقابل دوربین رفت و سپس پنج سال در «برنامه دوریس دی» شبکه CBS ظاهر شد.

دوریس دی که دستی هم بر آتش خوانندگی و موسیقی داشت، در مجموع ۲۹ آلبوم به بازار فرستاد که آخرین آن «قلب من» در ۲۰۱۱ بود. او پس از پایان برنامه تلویزیونی‌اش برای همیشه از اجرا و بازیگری کناره گرفت و تا پایان عمر در منطقه کارمل در کالیفرنیا زندگی کرد.

کد خبر 440311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha