دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مشاوران ارشد اقتصادی دونالد ترامپ اذعان کرده که موضع رئیس جمهور آمریکا دایر بر اینکه که چین بهای تعرفه‌ها بر صادرات به آمریکا را خواهد پرداخت اشتباه است.

لری کودلو

لری کودلو، سرپرست شورای ملی اقتصادی، گفت این شرکت ها و کسب و کارهای آمریکایی هستند که مالیات واردات را پرداخت می کنند.

او به شبکه فاکس نیوز گفت به نظر او در یک جنگ تجاری "هر دو طرف متضرر" خواهند شد.

ترامپ روز جمعه در توییتی نوشت که چین تعرفه اعمال شده بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی به آمریکا را خواهد پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا گفت برای رسیدن به توافقی تجاری با چین "عجله ای ندارد"، چون "مبالغ هنگفتی" از درآمد حاصل از تعرفه ها به خزانه داری آمریکا واریز می شود.

به گزارش بی بی سی، کودلو در مصاحبه روز یکشنبه با فاکس نیوز اذعان کرد این کسب و کارهای آمریکایی هستند که باید مالیات کالاهای وارداتی از چین را پرداخت کنند و در نتیجه احتمالا این هزینه اضافه را به مصرف کنندگان آمریکایی منتقل خواهند کرد.

کودلو گفت به تصور او تعرفه ها همچنین بر اقتصاد چین تاثیر خواهد گذاشت، چون بالا رفتن قیمت ها از تقاضا برای اجناس چینی خواهد کاست.

آمریکا سال پیش بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات چینی تعرفه ای ده درصدی اعمال کرد، محصولاتی که شامل ماهی، کیف دستی، البسه، کشف و جوراب می شد.

شرکت هایی که تعرفه را می پردازند می توانند هزینه اضافی را خود جذب کنند، آن را به مصرف‌کننده منتقل کنند یا از فروشنده بخواهند از بهای آن بکاهد.

آمریکا هفته پیش گفت که تعرفه های وارده بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. آقای ترامپ گفت پکن از تعهداتی که پیشتر در جریان مذاکرات میان دو کشور با آنها موافقت کرده بود عقب نشینی کرده است.

او گفت که فرآیند اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۳۲۵ میلیارد دیگر کالای چینی شروع شده، که به نگرانی در مورد تاثیر این جنگ تجاری بر رشد اقتصادی جهان دامن زد.

چین گفت که عمیقا از اقدام آمریکا متاسف است و "تدابیر لازم علیه آن" را اتخاذ خواهد کرد.

علیرغم دو روز مذاکرات در واشنگتن که هفته پیش انجام شد نشانه ای از نزدیک‌تر شدن دو طرف به حل اختلافات به چشم نمی خورد.

آمریکا استدلال می کند که مازاد تجاری چین با آمریکا نتیجه شیوه های غیرمنصفانه تجاری از جمله حمایت دولتی از شرکت های داخلی چین است. واشنگتن همچنین چین را به سرقت محصولات فکری شرکت های آمریکایی متهم می کند.

انتظار می رود مذاکرات دو طرف که برای چند ماه جریان داشته در پکن از سر گرفته شود و آقای کودلو گفت که به "احتمال قوی" آقای ترامپ در جریان اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن که ژوئن برگزار می شود با شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین ملاقات خواهد کرد.

کد خبر 440266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha