دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد که به زودی پروازهای مسافری میان بغداد و دمشق از سرگرفته می‌شود.

هواپيما

به گزارش ایرنا، روزنامه دولتی «الصباح» عراق در گزارشی به نقل از یک مقام مسوول در شرکت خطوط هوایی عراق که نامش را فاش نکرده آورده است که این شرکت تلاش مستمری برای فراهم کردن زمینه از سرگیری پروازهای هوایی بین بغداد و دمشق انجام می دهد.

این مقام مسوول با یاد کردن از خط هوایی دمشق و بغداد به عنوان یکی از خطوط پروازی مهم و حیاتی برای عراق گفته است که پروازهای هوایی بغداد و دمشق در نتیجه جنگ در سوریه متوقف شده است.

به نوشته روزنامه الصباح بازگشایی خط پروازی بغداد و دمشق به دلیل درخواست روبه تزاید مسافران مورد اهتمام جدی دولت عراق است و باعث تسهیل در نقل و انتقال مسافران می شود.

پیشتر «مشعان الجبوری» نماینده سابق و از شخصیت های سیاسی معروف عراقی که روابط نزدیکی با دولت سوریه دارد، در سایت رسمی خود اعلام کرده بود که پروازها به دمشق از دو فرودگاه بین المللی بغداد ونجف اشرف از چهارشنبه آینده ۲۵ اردیبهشت ماه از سرگرفته می شود.

وی اضافه کرده است که با تلاش خیرین و دوستان سوریه، این پروازها به دمشق نخست به صورت دو پرواز در روز خواهد بود.

ناآرامی های سوریه از بهمن ماه ۸۹ با تظاهرات محدود مردمی آغاز شد و سپس به دلیل دخالت برخی کشورهای منطقه و خارجی و حمایت آنها از گروه های تروریستی، بحران سوریه وارد فاز جنگ داخلی شد.

دولت سوریه بعد از شش سال جنگ ویرانگر توانست با کمک دوستان و همپیمانانش، بر گروه های تروریستی پیروز شده و آرامش را بار دیگر به سوریه بر گرداند.

چندی قبل اولین مسافرت زمینی بین بغداد و دمشق با عبور کاروان مسافران و زائران عراقی از یکی از گذرگاه های رسمی بین دو کشور، گشایش یافت.

عراق از معدود کشورهای عربی است که همواره در کنار دولت قانونی سوریه ایستاده و هم اینک خواهان بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب و برقراری روابط طبیعی اعراب با دمشق است.

کد خبر 440260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha