همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه برخی کم‌کاری‌هایشان را به دست‌های پشت پرده ربط می‌دهند، گفت: اگر تیمی کار خودش را درست انجام دهد و از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کند امروز حرف از دست‌های پشت پرده و تلاش برای قهرمان کردن یک تیم را مطرح نمی‌کند.

حسين فركي

حسین فرکی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین شرایط تیم پیکان در هفته پایانی لیگ برتر، بحث ورود و خروج بازیکنان این تیم، شایعه وجود دست‌های پشت‌پرده برای حمایت از یک تیم و انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال کشورمان صحبت‌هایی کرد که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید:

  • در هفته‌های اخیر شاهد هستیم که برخی از تیم‌ها و مسئولان آنها صحبت از دست‌های پشت پرده می‌کنند و این مسائل را دلیلی برای قهرمان کردن یک تیم خاص عنوان می‌کنند. شما که در فوتبال به صورت مستقیم مشغول هستید آیا از دست‌های پشت پرده و تلاش برای قهرمان کردن یک تیم خاص چیزی احساس کرده‌اید؟

خیلی به این موضوعات توجه نمی‌کنم اما این را می‌دانم که تیمی که کارش را درست انجام دهد و از فرصت‌هایش به درستی استفاده کند امروز به دنبال این حرف‌ها نمی‌رود. البته در فوتبال ما عدالت در برخی از بخش‌ها رعایت نمی‌شود و می‌بینیم که برخی از تیم‌ها سرمایه‌گذاری زیادی دارند و برخی هم از بضاعت کمی بهره می‌برند اما وقتی باشگاهی هزینه‌ها می‌کند و دستش به موفقیت نمی‌رسد این ذهنیت برایش به وجود می‌آید که این مسائل وجود دارد. شاهد هستیم که برخی از تیم‌ها شانس موفقیت داشتند اما در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفتند و برخی اشتباهات انجام دادند که باعث شد نتیجه موردنظر را نگیرند اما این مسائل ربطی به دست‌های پشت پرده و تلاش برای قهرمان کردن یک تیم ندارد. اگر این تیم‌ها از موقعیت‌هایشان به درستی استفاده می‌کردند و اشتباهات کمتری داشتند الان این حرف‌ها مطرح نبود اما می‌بینیم که برخی‌ها اشتباهات خودشان و کم‌کاری‌ها را به دست‌های پشت پرده ارتباط می‌دهند. وقتی تیمی اشتباهی انجام می‌دهد نباید به دنبال دست‌های پشت پرده باشد. چرا که این مسائل ارتباطی به این حرف‌هایی که زده می‌شود ندارد.

  • این روزها بحث انتخاب سرمربی تیم ملی خیلی داغ شده و صحبت از مارک‌ویلموتس بلژیکی می‌شود. شما فکر می‌کنید که این مربی می‌تواند در فوتبال ایران موفق باشد؟

به نظر من انتخاب سرمربی تیم ملی فعلاً تبدیل به یک معضل شده است. به نظر من فدراسیون فوتبال باید بتواند اقتدار خودش را روی مربی خارجی داشته باشد و انتخابی صورت بگیرد که مورد اقبال جامعه فوتبال قرار بگیرد. ما دیگر فرصت اشتباه کردن نداریم و زمانی هم برای اشتباه کردن در اختیارمان نیست. هر چند که بابت اتفاقات گذشته تجربیات خوبی به دست آوردیم.

  • به نظر شما لازمه انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی  و اثرگذاری آن در فوتبال کشورمان چه خواهد بود؟ به نظر شما مربی بعدی تیم ملی باید چه نظارتی روی تیم‌های پایه داشته باشد؟

بخش مهمی از عملکرد مربی بعدی تیم ملی باید کنترل و نظارت تیم‌های پایه باشد و باید دید که این شرایط چطور فراهم خواهد شد. ما باید نهایت استفاده را از مربی خارجی ببریم و مربی خارجی نباید در کشور ما فقط به دنبال کسب درآمد باشد. بلکه باید اثرگذاری خوبی هم در فوتبال ما داشته باشد. در فوتبال ایران مربیان خارجی حضور داشتند که اثرگذاری خوبی هم انجام دادند و مربیانی هم بودند که فقط به دنبال درآمد و کسب کار بودند و بعداً هم رفتند به نظر من فدراسیون فوتبال باید روی این مسأله تمرکز کافی داشته باشد.

کد خبر 440248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha