همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور، از وقوع پدیده گرد و خاک در جنوب غرب ایران در اثر افزایش سرعت باد در عراق خبر داد.

سیستان و بلوچستان غبارآلود است

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز دوشنبه (۲۳ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت فردا (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز، قزوین، سمنان، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های مرکزی، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، برخی نقاط استان‌های اصفهان، قم، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد و شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق خواهیم بود، همچنین این وضعیت جوی از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت) علاوه بر مناطق گفته‌ شده در برخی نقاط شمال غرب و غرب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) به دلیل وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، گفت: با توجه به افزایش سرعت باد روی کشور عراق در روزهای طی امروز و فردا وقوع پدیده گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست، همچنین امروز مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وظیفه با اشاره به این که هوای امشب تهران، ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت)، هوای تهران کمی ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب هوای تهران قسمتی ابری تا ابری، همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد است.

وی در پایان اظهار کرد: پس فردا (چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت) هوای تهران نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین حد دمای تهران در این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد باشد.

کد خبر 440204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha