دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

ابوذر چهل‌امیرانی-دبیر تحریریه: مناسبت‌های مذهبی و فضیلت‌های بزرگی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد، این ماه را برای مسلمانان ارزشمند کرده است و ماه رمضان را فرصتی برای انجام مستحبات و عبادات بیشتر می‌دانند.

ابوذر چهل‌امیرانی

روح عبادی این ماه، فضایی از معنویت و خداجویی برای روزه‌داران ایجاد می‌کند، اما نباید در این ماه مبارک، از اثرات شادی‌بخش آن غافل بود. ماه رمضان علاوه بر ایجاد کمال، شور و نشاط جسمی و روحی برای فرد روزه‌دار، کمک قابل توجهی به ایجاد شادی در جامعه می‌کند، چراکه بیش از هر ماه دیگری، زمینه شادی در آن وجود دارد. برپایی برنامه‌هایی مثل جشن رمضان توسط متولیان فرهنگی هم بر همین اساس در مناطق انجام می‌شود که نمونه آن، برگزاری جشن رمضان در بوستان ولایت است.  اجرای برنامه‌های شاد و فرح‌بخش، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی غرفه در زمینه‌های گوناگون و تقدیر از برگزیدگان رشته‌های مختلف، بخشی از اقدامات مسئولان در این جشن‌هاست اما لازم است فعالیت‌های مؤثری برای استفاده از ظرفیت‌های محلی برای اجرای این برنامه‌ها انجام شود.

در جنوب تهران، هنرمندان زیادی زندگی می‌کنند که می‌توان از آنها برای اجرای برنامه در جشن‌های رمضان استفاده کرد. متأسفانه از پتانسیل این افراد در نقاط دیگر شهر استفاده بیشتری می‌شود، اما در منطقه‌ای که در آن ساکن هستند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.  از این مناطق به ظاهر کم‌توسعه‌یافته، افراد شاخص و هنرمندان زیادی به موفقیت رسیده و نه تنها در پایتخت، بلکه در کشور و دنیا شناخته شده‌اند. لازم است چنین افرادی، به‌خصوص کسانی که ساکن مناطق دیگر شهر شده‌اند، برای حضور در این جشن‌ها دعوت شوند تا نوجوانان و جوانان در گفت‌وگو با آنها بدانند که با وجود کمبود امکانات، می‌توان پیشرفت کرد. این کار به هویت‌بخشی محله‌ها نیز کمک قابل توجهی می‌کند و از سوی دیگر می‌توان بانک اطلاعاتی جامعی از افراد موفق مناطق جمع‌آوری و در قالب کتابچه بین اهالی توزیع کرد.

کد خبر 440196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha