همشهری آنلاین: مستند داستان زندگی پرفراز و نشیب میشاییل شوماخر، پرافتخارترین راننده و قهرمان رقابت‌های فرمول یک پاییز امسال در کشورهای آلمان و سوئیس به نمایش عمومی درمی‌آید.

ميشاييل شوماخر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «شوماخر» ماجرای زندگی بزرگ‌ترین ستاره رقابت‌های اتومبیلرانی سرعت از زبان خویشان و دوستان است؛ پسری که در نوجوانی در پیست کرپن نزدیک کلن در کارتینگ مسابقه می‌داد و سال‌ها بعد به پیروزی‌های افسانه‌ای در رقابت‌های فرمول یک دست یافت. بخشی از این مستند بلند سینمایی هم روایتگر حادثه‌ای است که در جریان اسکی روی برف برای شوماخر رخ داد و او را در پنج سال اخیر زمین‌گیر کرده است.

مستند «شوماخر» از پنجم دسامبر ۲۰۱۹ در سوئیس و آلمان روی پرده می‌رود و قرار است حق پخش آن در کشورهای دیگر در بازار فیلم جشنواره کن به خریداران و پخش‌کنندگان بین‌المللی عرضه شود. در این بازار تیزر فیلم نخستین بار برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید و انتظار می‌رود رقابتی سخت بین دوستداران فرمول یک و فوتبال در بازار کن در جریان باشد؛ جایی که مستند «مارادونا» با حضور دیگو مارادونا هم عرضه خواهد شد.

این اولین بار است که فیلمی درباره زندگی قهرمان آلمانی با رضایت و همکاری خانواده‌اش تولید می‌شود. کورینا، شریک زندگی شوماخر در ۲۴ سال اخیر و فرزندان آنها جینا ۲۲ ساله و میک ۲۰ ساله حامیان مستند «شوماخر» هستند که یک شرکت فیلمسازی در هامبورگ تولید آن را به سرانجام رسانده است. جینا در رشته اسب‌سواری و میک در رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول دو افتخارهای فراوان کسب کرده‌اند.

رولف شوماخر، پدر ۷۳ ساله میشاییل هم جزو کسانی است که در تولید مستند زندگی پسرش همکاری کرده است. گفته می‌شود میشاییل وش و هانس-برونو کامرتونز به تمام آرشیو شخصی خانواده شوماخر دسترسی داشته و برای نخستین بار تصاویر نادیده از زندگی خصوصی این قهرمان آلمانی فرمول یک و جشن تولد ۵۰ سالگی او را در ژانویه گذشته در مستند «شوماخر» به تصویر کشیده‌اند.

شوماخر روز ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ در پیست اسکی مریبل در فرانسه به یک صخره برخورد کرد و با وجود داشتن کلاه ایمنی به شدت دچار ضربه مغزی شد. او حدود شش ماه در بیمارستانی در گرنوبل تحت مراقبت‌های ویژه بود و با اینکه چند سال اخیر را در خانه‌اش در شهر گلان سوئیس گذرانده اما تا امروز به زندگی عادی بازنگشته است. به همین دلیل، انتظار نمی‌رود تصاویر تازه یا گفتگو با شوماخر در مستند زندگی او گنجانده شده باشد.

کد خبر 440188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha