یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دریافت مجوز تاسیس رشته‌های دانشگاهی در سال ۹۸ در گروی پاسخ به سوال پارامتر پیوست شغلی است.

مجتبي شريعتي نياسر

به گزارش فارس، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌های سال ۹۸ اضافه کردن یک پارامتر جدید برای دریافت مجوز تاسیس رشته در دانشگاه‌ها است به طوری که اگر دانشگاهی درخواست تاسیس یک رشته تحصیلی را بدهد علاوه بر رعایت شاخص‌های وزارت علوم باید به این سوال پاسخ دهد که آینده دانشجویانی که در قبال مجوز، در رشته جدید تحصیل می‌کنند به کجا خواهد انجامید؟ یا اینکه آیا این دانشجویان شغلی خواهند داشت یاخیر؟ یا در چه محیطی می‌خواهند کار کنند؟ که با این سوالات دانشگاه‌ها باید تصمیم‌گیران را برای صدور مجوز متقاعد کنند.

وی افزود: از آنجایی که سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را به عنوان سال مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری معرفی کرده‌ایم؛ به همین دلیل طرح جامع مهارت‌افزایی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که به واسطه آن هر دانشگاهی به صورت خودجوش به حوزه مهارت‌افزایی ورود پیدا کند.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: در اجرای طرح مهارت‌افزایی، دانشگاه‌ها با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف سعی می‌کنند تا بتوانند مهارت‌ها را به دانشجویان فراتر از آنچه که در کلاس می‌آموزند، یاد بدهند.

کد خبر 440140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha